|
Cain
|
|
Cain, az öreg Tristram mesemondója. Minden szövege
kétszer olyan hosszú, mint a többieké (talán
Ogdent kivéve), ha odamész hozzá, úgy köszönt:
"Helló, barátom, figyelj rám egy kicsit!" Ja, nem
nehéz megtalálni, a kutat õrzi, a fõtér
közepén.
Azonkívül, hogy természetesen pletykái vannak
és a küldetésekhez is van (hosszú) hozzáfûznivalója,
a dolgok azonosítása miatt érdemes hozzá
odamenni rendszeresen. Ez a képessége megegyezik a Scroll
of Identify tekercsével, a tarifát is beleértve: 100
arany egy azonosítás. Erre a Premium és Unique cuccoknál
van szükség, de ezt elolvashatod bõvebben a Három
alaptípus leírásánál.
Mit érdemes azonosítani?
- Hát elõször is ha keresel valamilyen cuccot, annak
a kategóriájához tartozó összeset általában
érdemes. Vannak olyan cuccok, amelyeket szinte csak a módosító
tagjaik minõsítenek (íjak, botok, sisakok), ezért
szinte mindegy, milyen az alap tulajdonságuk. Ilyenkor belefér
az is, ha negatív módosító tagra bukkansz.
- Az összes Unique cuccot, kivéve ha ránézésre
tudod, mi az, és nem kell.
- Az ékszereket általában érdemes, mert
kis helyet foglalnak el, könnyû kicipelni, és viszonylag
sok pénzt érnek majd. Persze itt figyelembe kell venni, hogy
neked milyenek vannak. A Dungeon ékszerei legfeljebb kettõt
adnak minden attribútumhoz, de hamarabb levesznek hatot mindenbõl,
míg a Hell-en már alig-alig lehet olyanra bukkanni, ami legalább
15-öt ne tenne valamihez, vagy 30% resist-et, vagy To Hit-et.
- Ha pénzt akarsz csinálni, akkor már kicsit komplikáltabb
a helyzet. Kérdés, hogy milyen szintû a karaktered?
A legelején a földön nagyon kevés aranyat találsz,
érdemes kicipelni még egy izmosabb alapkardot is, fejszét,
botot, íjat pláne. Az 1-2 szinteken talált Premium
cuccokat gyanakvással kell fogadni, mert jó eséllyel
negatív elõjelûek lesznek, és Gris 1 aranyat
ad majd érte (99 arany bukta), vagy ha netán pozitív,
akkor is egy Club of Light ér mondjuk 30 aranyat, ami még
mindig ráfizetés az azonosítás költségéhez
képest. Kivételt képeznek a világító
szörnyekbõl kiesõ cuccok, amelyek minden esetben pozitív
elõjelûek, ezeket érdemes azonosítani, illetve
természetesen minden Unique cucc. Ahogy haladsz lefelé, úgy
változik a helyzet. A Katakombában már érdemes
minden ékszert, fejszét, íjat, komolyabb öltözetet
(netán már páncélt), nagyobb kardot, buzogányt
azonosítani. A Barlangtól kezdve pedig mindent megéri
azonosítani, noha még lesznek szép számmal
negatív elõjelûek is. A Hell-en már nem, ott
már igazán jó üzlet lesz kihozni mindent, különösen
a páncélokat, nagyfejszéket, nagy kardokat, nagy botokat.
Ha el tudtad kezdeni a Nightmare-t, az aranyak ugrásszerû
megszaporodása miatt abszolút nem érdemes semmit azonosítani,
egészen a Barlangig, jobban megéri fölszedegetni a földrõl
az aranyat. De persze mire ezt meg tudod tenni, addigra el tudod kezdeni
valószínûleg a Hell fokozaton is a játékot,
ahol pedig még érdemesebb fölszedegetni az aranyat,
a pontokról nem is beszélve... Eljutva a Hell/Hell-re, tapasztalni
fogod, hogy már egészen más indokból lesz érdemes
kicipelni dolgokat: úgyis lesz elég pénzed, viszont
ha már jóval 30-as szint fölött vagy, akkor igazán
húzós dolgokat találhatsz, amik jóval többet
érnek, mint a helyükre pakolt arany (!!!). Ez különösen
a páncélokra igaz, de Hell-en ékszert otthagyni azonosítatlanul
sem szabad.
Amíg Cain nem azonosította a dolgot, az addig az alaptípusának
megfelelõ értéken szerepel, ha netán javíttatni
kell, annak költsége ezzel lesz arányos. Amikor azonosítja,
ez felugrik, néha csillagászati magasságokba. Hogy
érdemes-e azonosítatlanul javíttatni dolgokat, amíg
nem tudod biztosan, kell-e egyáltalán, ezt mindenki döntse
el maga.
Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet,
észrevételeidet nekem küldd: Des |