Cain

Cain, az öreg Tristram mesemondója. Minden szövege kétszer olyan hosszú, mint a többieké (talán Ogdent kivéve), ha odamész hozzá, úgy köszönt: "Helló, barátom, figyelj rám egy kicsit!" Ja, nem nehéz megtalálni, a kutat õrzi, a fõtér közepén. 

Azonkívül, hogy természetesen pletykái vannak és a küldetésekhez is van (hosszú) hozzáfûznivalója, a dolgok azonosítása miatt érdemes hozzá odamenni rendszeresen. Ez a képessége megegyezik a Scroll of Identify tekercsével, a tarifát is beleértve: 100 arany egy azonosítás. Erre a Premium és Unique cuccoknál van szükség, de ezt elolvashatod bõvebben a Három alaptípus leírásánál.

Mit érdemes azonosítani?
- Hát elõször is ha keresel valamilyen cuccot, annak a kategóriájához tartozó összeset általában érdemes. Vannak olyan cuccok, amelyeket szinte csak a módosító tagjaik minõsítenek (íjak, botok, sisakok), ezért szinte mindegy, milyen az alap tulajdonságuk. Ilyenkor belefér az is, ha negatív módosító tagra bukkansz.
- Az összes Unique cuccot, kivéve ha ránézésre tudod, mi az, és nem kell.
- Az ékszereket általában érdemes, mert kis helyet foglalnak el, könnyû kicipelni, és viszonylag sok pénzt érnek majd. Persze itt figyelembe kell venni, hogy neked milyenek vannak. A Dungeon ékszerei legfeljebb kettõt adnak minden attribútumhoz, de hamarabb levesznek hatot mindenbõl, míg a Hell-en már alig-alig lehet olyanra bukkanni, ami legalább 15-öt ne tenne valamihez, vagy 30% resist-et, vagy To Hit-et.
- Ha pénzt akarsz csinálni, akkor már kicsit komplikáltabb a helyzet. Kérdés, hogy milyen szintû a karaktered? A legelején a földön nagyon kevés aranyat találsz, érdemes kicipelni még egy izmosabb alapkardot is, fejszét, botot, íjat pláne. Az 1-2 szinteken talált Premium cuccokat gyanakvással kell fogadni, mert jó eséllyel negatív elõjelûek lesznek, és Gris 1 aranyat ad majd érte (99 arany bukta), vagy ha netán pozitív, akkor is egy Club of Light ér mondjuk 30 aranyat, ami még mindig ráfizetés az azonosítás költségéhez képest. Kivételt képeznek a világító szörnyekbõl kiesõ cuccok, amelyek minden esetben pozitív elõjelûek, ezeket érdemes azonosítani, illetve természetesen minden Unique cucc. Ahogy haladsz lefelé, úgy változik a helyzet. A Katakombában már érdemes minden ékszert, fejszét, íjat, komolyabb öltözetet (netán már páncélt), nagyobb kardot, buzogányt azonosítani. A Barlangtól kezdve pedig mindent megéri azonosítani, noha még lesznek szép számmal negatív elõjelûek is. A Hell-en már nem, ott már igazán jó üzlet lesz kihozni mindent, különösen a páncélokat, nagyfejszéket, nagy kardokat, nagy botokat. Ha el tudtad kezdeni a Nightmare-t, az aranyak ugrásszerû megszaporodása miatt abszolút nem érdemes semmit azonosítani, egészen a Barlangig, jobban megéri fölszedegetni a földrõl az aranyat. De persze mire ezt meg tudod tenni, addigra el tudod kezdeni valószínûleg a Hell fokozaton is a játékot, ahol pedig még érdemesebb fölszedegetni az aranyat, a pontokról nem is beszélve... Eljutva a Hell/Hell-re, tapasztalni fogod, hogy már egészen más indokból lesz érdemes kicipelni dolgokat: úgyis lesz elég pénzed, viszont ha már jóval 30-as szint fölött vagy, akkor igazán húzós dolgokat találhatsz, amik jóval többet érnek, mint a helyükre pakolt arany (!!!). Ez különösen a páncélokra igaz, de Hell-en ékszert otthagyni azonosítatlanul sem szabad.

Amíg Cain nem azonosította a dolgot, az addig az alaptípusának megfelelõ értéken szerepel, ha netán javíttatni kell, annak költsége ezzel lesz arányos. Amikor azonosítja, ez felugrik, néha csillagászati magasságokba. Hogy érdemes-e azonosítatlanul javíttatni dolgokat, amíg nem tudod biztosan, kell-e egyáltalán, ezt mindenki döntse el maga.

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des