|
A Katakombák (Catacombas)
|
|
A labirintus 5-8 szintje. Az elõbbinél sejtelmesebb zene,
és egy várbörtön hangulata fogad, erõdítményszerû
oszlopokkal, bástyákkal, masszív falakkal. Itt már
kezd vésztjósló lenni a dolog, a szörnyei is
húzósabbak.
Multiplayer-ben semmi de semmi jellegzetessége nincs az egyes
szinteknek, bármelyik lehetne bármelyik. Egyéniben
természetesen a küldetések szobái jellegzetesek.
Az alaprajz tökéletes módon különbözik
a Pincéjétõl. Jellemzõek a körüljárható
helyiségek, amelyeket hosszú folyosók kötnek
össze. Viszont az egy helyiség körüljárhatóságán
kívül nincs több, ez szigorúbb, mint a Pince esetében,
mert csak elvétve találkoztam olyannal, hogy három
közeli ajtónál nagyobb részt körbe lehessen
menni. A Katakomba egyértelmûen kevésbé bontott,
mint a Pince, kevesebb helyiségbõl áll, oszlopok,
szarkofágok nélkül, már csak ezért is
nehezebb vele boldogulni. Viszont sokkal átláthatóbb,
szisztematikus a felépítése, azért ha egy bizonyos
oltárt keresek, feltétlenül ide jövök, mert
nem kell sokat bogarászni, hogy végignézzem, mi van
a pályán.
Jellegzetes helyiségei:
Körüljárós szobák: mindegyik
lehet ajtós, ami marha könnyû, vagy nyitott oldalú,
ami már nehezíti a dolgot. Néha csak keskeny folyosó
van körbe, de néha óriási nagy teremben áll
több körüljárós szoba. Ilyenek vannak:
Könyvtárszoba: dettó ugyanaz, mint a pincénél,
csak itt nincsenek nagyon picik, itt mindig vannak könyvállványok
is.
Oltárszoba: Itt csak egy hagyományos oltár
áll, mint a Pince esetében, de ez a terem lehet brutálisan
nagy is: találtam már negyven sárembert egy szobába
zsúfolva. Még szerencse, hogy ilyenkor nem lehet nyitott
oldalú a helyiség.
Kecske oltár szoba: A kecske oltár egy kis medence,
két szarvval az oldalán, és nem fogjátok kitalálni:
mindig kecskék õrzik, szorosan körben, mindig nyolcan.
Kerüljétek a kecske oltárral való találkozást,
mert nem lehet tudni, mit csinál. A jó oltárok hatása
egy idõ után maximálódik, de a rosszak negatív
hatása bármikor beüthet.
Páncélterem: Vastag páncélozott
ajtaja van, amit egy kerékkel lehet... najó, ez nem az a
páncélterem :-))) Kereszt alakú állványok,
rajtuk néhány (de mindig kevesebb, mint amit szeretnél)
páncél kinézetû... ruha, legalábbis rendszerint,
ezen a szinten. Egyáltalán nem biztos, hogy jó cucc
van oda felaggatva.
Fegyverterem: Ugyanaz, csak mintha dárdák lennének
összetámogatva kupacokba. Persze attól még lehet
közte bármilyen fegyver.
Üres helyiség: Ilyen is van a körüljárós
szobák között. Azért szörnyek vannak benne...
Egyéb helyiségek:
Folyosó: néha irreálisan hosszú
és keskeny, ami összeköti az alaprajz két felét,
vagy csak egy pirinyó üres helyiséghez vezet.
Nagy lépcsõ szobák: Ha nem valamelyik körüljárós
szoba befoglaló termében vannak, akkor jókora üres
szobába vannak pakolva a lépcsõk, amelyek csigalépcsõk
a szoba közepén, a feljárat és a lejárat
is, néha mind a három egy helyen.
Kis üres szobák: Ilyenek vannak a Pincében
is, csak ott nem tûnnek fel a sok kis helyiség között.
Itt viszont teljesen idétlen, hogy végigkutyagolsz egy hosszú
folyosót, hogy egy aprócska töküres szobában
találd magad. Ja, az üres alatt kivételesen azt értem,
hogy még szörny sincs benne :(
Metszet szobák: A folyosók keresztezõdésébõl
a legfurcsább helyiségek keletkeznek: Ajtó ajtó
hátán, szöglet szöglet hátán. Furcsa
alakúak, és mindig központi helyzetûek.
Nagy üres szobák: ezen a szinten ezek a legfélelmetesebb
helyiségek, mert rengeteg szörny fér beléjük,
nyilas kecskékkel, köpködõ kutyákkal, magma
démonokkal... Még szerencse, hogy mindig van ajtaja a szobának.
Szörnyei:
Viszontláthatjuk a Pince szörnyeinek leghúzósabb
változatait, és itt már nyomulnak keményen
a mágiával támadóak, ezért ide resist
all 0%-kal jobb, ha nem teszed be a lábad. Ami újdonság:
köpködõ kutyák, magma démonok, gargoyle-ok,
egyszarvúak, sáremberek. Itt már találkozhatsz
a sárga eltûnõkkel, amik csak közvetlenül
melletted válnak láthatóvá, és azonnal
beütnek, és bizony lehetnek közvetlen a lépcsõ
mellett, úgyhogy a nyolcasra ne merészkedj le jó páncél
nélkül. A halványkék gnómok meg fognak
lepni, mert az ötösön õk a legkajakabb ellenfelek.
Világító szörnyei is vannak a Katakombának
szép számmal, a madarak fõnöke meglepõen
kemény ellenfél, a köpködõ kutyák
csapata pedig addig semmihez sem fogható rémálom,
irgalmatlanul kemény csapat. Bõvebben lásd a Szörnyek
leírásánál.
Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet,
észrevételeidet
nekem küldd: Des |