A Katakombák (Catacombas)

A labirintus 5-8 szintje. Az elõbbinél sejtelmesebb zene, és egy várbörtön hangulata fogad, erõdítményszerû oszlopokkal, bástyákkal, masszív falakkal. Itt már kezd vésztjósló lenni a dolog, a szörnyei is húzósabbak.

Multiplayer-ben semmi de semmi jellegzetessége nincs az egyes szinteknek, bármelyik lehetne bármelyik. Egyéniben természetesen a küldetések szobái jellegzetesek.

Az alaprajz tökéletes módon különbözik a Pincéjétõl. Jellemzõek a körüljárható helyiségek, amelyeket hosszú folyosók kötnek össze. Viszont az egy helyiség körüljárhatóságán kívül nincs több, ez szigorúbb, mint a Pince esetében, mert csak elvétve találkoztam olyannal, hogy három közeli ajtónál nagyobb részt körbe lehessen menni. A Katakomba egyértelmûen kevésbé bontott, mint a Pince, kevesebb helyiségbõl áll, oszlopok, szarkofágok nélkül, már csak ezért is nehezebb vele boldogulni. Viszont sokkal átláthatóbb, szisztematikus a felépítése, azért ha egy bizonyos oltárt keresek, feltétlenül ide jövök, mert nem kell sokat bogarászni, hogy végignézzem, mi van a pályán.

Jellegzetes helyiségei:
Körüljárós szobák: mindegyik lehet ajtós, ami marha könnyû, vagy nyitott oldalú, ami már nehezíti a dolgot. Néha csak keskeny folyosó van körbe, de néha óriási nagy teremben áll több körüljárós szoba. Ilyenek vannak:
Könyvtárszoba: dettó ugyanaz, mint a pincénél, csak itt nincsenek nagyon picik, itt mindig vannak könyvállványok is.
Oltárszoba: Itt csak egy hagyományos oltár áll, mint a Pince esetében, de ez a terem lehet brutálisan nagy is: találtam már negyven sárembert egy szobába zsúfolva. Még szerencse, hogy ilyenkor nem lehet nyitott oldalú a helyiség.
Kecske oltár szoba: A kecske oltár egy kis medence, két szarvval az oldalán, és nem fogjátok kitalálni: mindig kecskék õrzik, szorosan körben, mindig nyolcan. Kerüljétek a kecske oltárral való találkozást, mert nem lehet tudni, mit csinál. A jó oltárok hatása egy idõ után maximálódik, de a rosszak negatív hatása bármikor beüthet.
Páncélterem: Vastag páncélozott ajtaja van, amit egy kerékkel lehet... najó, ez nem az a páncélterem :-))) Kereszt alakú állványok, rajtuk néhány (de mindig kevesebb, mint amit szeretnél) páncél kinézetû... ruha, legalábbis rendszerint, ezen a szinten. Egyáltalán nem biztos, hogy jó cucc van oda felaggatva.
Fegyverterem: Ugyanaz, csak mintha dárdák lennének összetámogatva kupacokba. Persze attól még lehet közte bármilyen fegyver.
Üres helyiség: Ilyen is van a körüljárós szobák között. Azért szörnyek vannak benne...

Egyéb helyiségek:
Folyosó: néha irreálisan hosszú és keskeny, ami összeköti az alaprajz két felét, vagy csak egy pirinyó üres helyiséghez vezet.
Nagy lépcsõ szobák: Ha nem valamelyik körüljárós szoba befoglaló termében vannak, akkor jókora üres szobába vannak pakolva a lépcsõk, amelyek csigalépcsõk a szoba közepén, a feljárat és a lejárat is, néha mind a három egy helyen.
Kis üres szobák: Ilyenek vannak a Pincében is, csak ott nem tûnnek fel a sok kis helyiség között. Itt viszont teljesen idétlen, hogy végigkutyagolsz egy hosszú folyosót, hogy egy aprócska töküres szobában találd magad. Ja, az üres alatt kivételesen azt értem, hogy még szörny sincs benne :(
Metszet szobák: A folyosók keresztezõdésébõl a legfurcsább helyiségek keletkeznek: Ajtó ajtó hátán, szöglet szöglet hátán. Furcsa alakúak, és mindig központi helyzetûek.
Nagy üres szobák: ezen a szinten ezek a legfélelmetesebb helyiségek, mert rengeteg szörny fér beléjük, nyilas kecskékkel, köpködõ kutyákkal, magma démonokkal... Még szerencse, hogy mindig van ajtaja a szobának.

Szörnyei:
Viszontláthatjuk a Pince szörnyeinek leghúzósabb változatait, és itt már nyomulnak keményen a mágiával támadóak, ezért ide resist all 0%-kal jobb, ha nem teszed be a lábad. Ami újdonság: köpködõ kutyák, magma démonok, gargoyle-ok, egyszarvúak, sáremberek. Itt már találkozhatsz a sárga eltûnõkkel, amik csak közvetlenül melletted válnak láthatóvá, és azonnal beütnek, és bizony lehetnek közvetlen a lépcsõ mellett, úgyhogy a nyolcasra ne merészkedj le jó páncél nélkül. A halványkék gnómok meg fognak lepni, mert az ötösön õk a legkajakabb ellenfelek. Világító szörnyei is vannak a Katakombának szép számmal, a madarak fõnöke meglepõen kemény ellenfél, a köpködõ kutyák csapata pedig addig semmihez sem fogható rémálom, irgalmatlanul kemény csapat. Bõvebben lásd a Szörnyek leírásánál.

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des