A harcos

Nos, sokan úgy tartják, hogy a harcos a "nyers erõ mestere", és az egyszerû és egysíkú "üsd és vágd" magatartást mutató karakter. Pedig mi, akikhez közel áll ez a kari, bátran cáfolhatjuk ezt a nézetet. Jó, jó, igaz a legfontosabb tulajdonság az erõ, és ez a legnagyobb (Str=250), sõt a többiek még a közelébe se szagolhatnak. De ami még  fontosabb, hogy magasabb alapról indulva szintemelkedésenként (+2life) és Vit.- emelkedésenként (1vit=2life) folyamatosan nõ a Life érték, ami ugye az életerõt jelenti. És mi a legfontosabb egy jó harcosnál, hogy ne csak a lélekereje, de az életereje is megfelelõ legyen a harcokra. Des barátom szavaival élve "a harcos nem csak olyan legény, aki adja, de olyan is, aki állja". 

Tehát ha valaki nagy erejû, akkor nagyokat is üt, sõt a legnagyobbakat. És a fegyvereket is - az íj kivételével - õ forgatja a legjobban, és a leggyorsabban, ami nem hátrány, ha sok az ellenfél. És igaz ez kardra, fejszére, buzogányra, kalapácsra, bunkóra egyaránt. Egy jó kard olykor csodákra lehet képes, és a legnehezebbnek tûnõ helyzetbõl is ki lehet vágni - értsd szó szerint - magunkat.

Az ügyessége közepes (Dex=100) ami bõven elegendõ arra, hogy az amúgy is állandóan a nyakunkra járó szörnyeket elintézze. Viszont vannak olyan ellenfelek is, akik a távolból lövöldöznek gyáván. Ellenük jó az a tudás, amit a mágia ad.

És akkor már itt is vagyunk a legfõbb kérdésnél egy harcos életében. Éljünk-e a mágia adta lehetõségekkel és váljunk harcosba oltott mágusokká, vagy hagyjuk a hókusz-pókuszt másnak, és csak a nyers erõnket fitogtassuk. A második lehetõség mellet foglalt állást a Blizzard, amikor a Mag pontjainkat 50 -ben maximálták. De én akkor is azon a véleményen vagyok - tisztelem a másik oldalt is - hogy ha már lehetõségünk van a mágia használatára, akkor éljünk is vele! Ha már csak addig is, hogy könnyebb legyen az életünket és a bõrünket megvédeni, vagy pályakipucolási csúcsot döntsünk. Nem mondom én, hogy váljunk harcos bõrbe bújt mágussá, mert aki ezt szereti, az válassza inkább a mágust, de ha már van, akkor miért ne használjuk tudásunk. Legalább azért, hogy ne kelljen körbe-körbe rohangásznunk, az örökké elõlünk loholó gyáva népség után. Lehet elegánsan is harcolni egy-egy "Lightning", "Fireball", vagy "Guard", vagy "Stone cruise" segítségével. Lehet, hogy e varázslatok nem olyan erõsek, és hatékonyak, mint a mágusnál, de azért jól használhatók.

Ami pedig az alacsony Mag pontszámok által okozott könyvolvasási problémákat illeti, nem kell nagyon sokáig kutatni, de a "mélyebb" szinteken találhatók olyan tárgyak, melyek jócskán megemelik a Mag pontokat, és így már szabad az út a "tudáshoz". Tehát jó ha van egy felszerelés ruha, fegyver, ékszer nálad, ami emeli a Mag pontokat. Ez pénztartaléknak is jó, hiszen az alaptulajdonságokat emelõ tárgyak értéke elég magas Gris -nél.

Milyen fegyvert válasszunk a bõ arzenálból? Fogós kérdés. Nem igazán nyerõ az íj, mert arra van más, aki ügyesebb vele, és a bot sem. Jók a zúzó-fegyverek (bunkó, kalapács) de ezek inkább a kisebb hatékonyságú fegyverek közé tartoznak, használatuk a kari fejlõdésének kezdeti szakaszában ajánlottak. Eggyel jobb fokozat a balták vagy fejszék. Legfõbb erejük az egy ütésre jutó pusztító-erõ nagysága, de használatuk lassú, és általában - amelyik igazán hatékony - kétkeziek. Mellettük pajzs nem használható. A legjobb tehát, ha keresünk valami jó kis kardot. Ez áll a legjobban Harcosunk kezében, és a legtöbb esetben pajzs is passzintható hozzájuk. Igaz, ha találsz egy "kék leírásos" "Great Sword" -ot, ami esetleg elég jó tulajdonságokkal rendelkezik ( pl.: King elõtag, Heavens, vagy Haste utótag) akkor el ne dobd!!! (8 - ) Tehát a legjobb egy "Bastard Sword" + pajzs.

Páncélzat! Ez a legfontosabb egy Harcos életében. Mivel minden ellenhez közel megyünk, vagy õk jönnek hozzánk, ezért fontos a jó vért, és ami azt illeti, ebben csak arra számíthatunk, amiket magunkra veszünk, mert a jó páncélzat hiánya nagy gondokat okozhat, ha egy csordányi rém vesz körbe, fõleg ha az alsóbb szinteken. Elõször is a vért. Általában, mivel karink Str pontjai magasan állnak, nem okoz gondot a nehéz vértek hordozása. Egy egyszerû "Ring Mail", vagy Splint Mail" nem elég! Próbáljunk meg beszerezni egy "Field Plate" -t, vagy egy "Ghotic Plate" -t, vagy ha van, akkor egy "Full Plate Mail" -t lehetõleg minél jobb tulajdonságokkal. A kobakunkra jó ha szerzünk egy "Great Helm" -et! Általában mindenbõl a legnagyobbat a legnagyobbnak! (8 -)

A pajzs. Elsõ védekezési vonalunk. Hát jó ha van, és ha már van, akkor jó is legyen. Legcélszerûbb egy "Tower Shield" vagy egy "Ghotic Shield" beszerzése. Azért is fontos, mert + 50-60 pont a páncélzathoz, ezt nem lehet elég sokszor hangoztatni, életet menthet.

A páncélzatnál a plusz értékek lehetõleg minden alaptulajdonságra (all atributes) tegyenek, de ha nincs ilyen, akkor fõleg az erõre (Str) vagy az életerõre (Vit).

Az ékszerek inkább az elsõdleges tulajdonságok felspécizését, vagy a rezisztencia növelését, esetleg a Life, vagy Mana pontok növelését szolgálják. De jó ha van egy második, vagy harmadik, esetleg negyedik készlet is (pl.: Mag növelése).

Harcmodor, tippek

A Harcossal könnyû a kezdet. Ügyesen vehetjük az elsõ akadályokat és szörnyeket, a csontik, a gnómok és a zombik nem igazán ellenfelek. Az elsõ gond a nyilazó csontváz, mert még az elején vagyunk karink fejlesztésének, nincs nagyon jó páncélzatunk, se ellenük használható varázslatunk. Hát többször is nekik kell futni, aztán menedékbe, hogy felfrissüljünk egy kis Life itallal. Én általában az övemre csak nagy üveges Life italokat sorakoztatok, így könnyen jöhet a felfrissülés harc közben is, úgy, hogy nem kell abbahagyni a csépelést.

Azért vigyázzunk a kezdeti sikerekkel, mert mélyebben könnyen belerohanhatunk egy két súlyos pofonba, és már kezdhetjük is elõröl az egészet. Vigyázzunk a "Scavenegers" -ekkel, fõleg ha csordában támadnak. És ne engedjük magunkat körbe venni semelyik csapattal, mert az elején csak rossz vége lesz. (8 - ))) A legjobb taktika, ha egy ajtóhoz állunk, kinyitjuk, és megvárjuk, amíg odarohannak. Így mindig csak egy ellenfél áll elõttünk, és nagyobb az esélyünk. Alsóbb szinteken - Cave, Hell - ez már nem használható, mert nincsenek ajtók (8 -), de akkor is a fal mellé állva egy kiugró sarok mögé könnyen meglephetjük ellenfeleinket.

Én is kipróbáltam a berohanós és "üsd vágd nem apád" stílust ennél a karinál, de rájöttem, hogy komoly játékban ez nem célravezetõ. Mivel a karakter egyik hátránya, hogy lassabb, mint a többi és sok ellenfélnél is lassabb (mármint a gyaloglásban) valamint nincs messzire ható fegyvere (lásd: íjász, illetve íjjal támadó csonti és "kosember", valamint a lövöldözõ mágusok) jó ha az ember fia inkább taktikusan pucolja ki a termeket. Mostanában szoktam rá arra, hogy egy ajtó kinyitása után a szoba közepében elhelyezett Guard varázslat után egyszerûen becsukom az ajtót és megvárom, amíg alábbhagy a hörgés. Ezután már csak az esetleges legyengült túlélõket kell kardélre hányni.

Sok tapasztalat mutatta ki, hogy az ajtóban megálló harcossal szemben átjutni senkinek sincs esélye. A mélyebb szinteken ugyanúgy hatásos karinkat megtámogatni Guard varázslatokkal, mert megéri az elfogyasztott manna-t.

Tehát azt mondom taktikusan haladjunk elõre, és minden tudásunkat használjuk fel a harcban.

Még egy szó azoknak, akik lenézik a Harcost a párbajban! Lehet, hogy nehézkes, és nincs messze hordó fegyvere, de ha a másik közelébe kerül, akkor nincs irgalom! Ami meg a megközelítési taktikát illeti, arra vannak nagyon jó módszerek!
 

Gabriel útmutatásai alapján Gileádi_Roland



 Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des