Az Íjász

Bocsánat, elfogult vagyok. Nem véletlenül játszom folyamatosan ezzel a karakterrel, messze a legjobbnak tartom. Egyrészt ez a legkiegyensúlyozottabb, másrészt, mivel a Dexterity-nek van szerencséje mind a páncélzatot, mind a találati pontosságot, mind az ütést növelni, egy kimaximált íjásznak megdöbbentõen jó értékei vannak csupaszon a többiekhez képest. Talán érezték ezt a Blizzardnál is, amikor beállították a maximum értékeket, mert biztos nem véletlen, hogy a 4 fõ attribútum összege az íjásznál kevesebb, mint a másik kettõnél. Hogy azt már meg se említsem, hogy minden fegyverbõl létezik olyan, ami az ütéshez, és a találati pontossághoz egyatránt hozzátesz, kivéve íjból.

Az íjász a jó attribútumait közelharc és pénzpocsékoló varázslás nélkül tudja érvényesíteni az íj jóvoltából. Emiatt szerintem messze a legponterõsebb karakter, és az íjjal való harc ráadásul nagyon érdekes, változatos, igaz, komoly "kétkezi" (shift) munka. Az íjásznak minden szörnyre van stratégiája, inkább az a kérdés, hogy éppen melyiket válassza? :-) Talán csak a rossz célpontot jelentõ szörnyek (köpködõ kutyák, viperák) izzasztják meg kicsit.

Az íjásszal nagyon könnyû kezdeni. Amit induláskor kap íjat, szinte biztos, hogy kitart addig, amíg talál másikat. Ezen a szinten jobbat úgyse lel, de nincs is rá szüksége. Õt aztán nem állítja meg semmi! Az íjász csontvázak, amik a harcosnak már bosszúságot okozhatnak, úgy halnak meg, hogy be se kerülnek a képernyõre. Hiába, az íj...

Az íj tényleg káprázatos fegyver, a "távolbaütés"-t, mint lehetõséget nem lehet eléggé értékelni. Egyáltalán nem véletlen, hogy valamelyik másik játékban (öööö... melyikben is? nem jut eszembe) a bérgyilkos az íjász. A legtöbb PK ezt a karaktert választja, és nem a mágust, mint elsõre gondolnánk! (Most nem azokra a gyalázatos alakokra gondolok, akik csít programmal hõsködnek, hanem azokra, akik tényleg harcba ölik meg a kiszemelt áldozatot.) Aki már próbálta sokszor a párbajt, az tudhatja, hogy a harcos nem ellenfele a másik két karakternek, az íjásznak viszont a másik kettõ nem az.

Ugyebár az íjásznak a Dexterity-je mehet föl az egekbe: 250-ig. A Dexterity ügyességet, vagy valami ilyesmit jelent, és az összes másodlagos attribútumra hatással van: az ütésre, a pontosságra és a páncélzatra. Az ütés szempontjából ez bizony azt jelenti, hogy egy fejlett íjász alap ütése, csupasz kézzel (bocsánat: lábbal, mivel rugdos a kicsike) 70 körül van! Ez lélegzetelállító érték, még ha a harcos fanyalog is, ugyanis ezt majd távolból tudja beütni az íjjal! Ehhez aztán (pláne, ha jól fel van cuccolva, és 100 körüli az érték az íj nélkül) már nem sokat tud hozzátenni az íja, ezért sokkal fontosabb, hogy milyen jelzõi vannak a fegyvernek, mintsemhogy mekkora az ütése.
A pontossága úgy néz ki, hogy startból annyi, amennyi a harcosnak mondjuk valaha lesz, és a kifejlett karakternek pucéran annyi, amennyi a harcosnak a világ minden cuccával se lesz. Ezzel el is mondtam mindent. Húzós páncéljának kell lenni annak a szörnynek, akit nem talál el...
A páncélzatát is viszi föl a Dex, egész 50-ig, pucéran. Ettõl aztán egy 50-es csupasz harcos és íjász párbaja úgy nézne ki, hogy a harcos csak a levegõt bokszolja, amíg az íjász meg nem üti, amivel azonnal megfogja, és kivégzi. Hát ennyi elõnyt adtak a kicsikének, mert neki nem lehet pajzsa.

Tapasztalataim szerint az íjász iszonyúan ponterõs, tehát adott idõ alatt adott szinten mindig hozza a pontokat, akármit is talál odalenn. A harcos csak kergeti körbe az íjász kecskéket, a mágus meg az immunis szörnyekkel vacakol, az íjásznak ilyenje nincs, õ mindenhol megközelítõen egyenletesen hozza a pontokat.

 Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des