A varázsló

Ellenérvek?
Oly soxor a varázsló ellen felhozott érv, hogy a pályafutása kezdetén roppantul sebezhetõ, mivel az élet-pontjai kevesek a másik két karakterhez viszonyítva. Nos, ez igaz, de mihelyst megszerzed az elsõ mana pajzs könyvedet, megváltozik a helyzet. Máris legalább 200-ra ugrik a "HP-d", és így már nincs esélye a szörnyetegeknek. Érdemes eleinte a szintugrások pontjait az erõbe és a manába fektetni (a dex. nem annyira szükséges a felvenni szándékozott tárgyakhoz...).A vitality szerintem ráér, mert ha nagy nehezen szerzel egy mana pajzsot, nem lesz jelentõsége. A jó öreg varázslóm elõre megjósolhatóan meghalt, ha olyan helyzetbe kerültem vele, hogy a mana pajzs megszûnt. Általában ilyen akkor fordult elõ, ha mechanikus harcosok, egyszerre többen törtek az életemre és együttesen felülkerekedtek az AC-mon és dex.-emen. Nem tudtam tõlük se ellépni se varázsolni. Felesleges volt a vitality, ha csak a végzetet odázta el. 
A másik kedvenc ellenérv, hogy nem csak a szörnyek sebzése zabálja a manát, hanem még a varázslatok is. Ez is igaz, de éppen emiatt tanácsoltam, hogy tuningoljuk el?szeretettel a magic-ot szintugráskor. Egyébként megfigyeltem, hogy ha a pályának megfelelõ vértezetben állom az ostromot, akkor a mechanikusok nagyon ritkán tudnak megsebezni, ha nem mozdulok. (Valószínûleg ez amiatt van, mert amíg nem mozgok, a védekezésre tud koncentrálni az öreg. ) 
Tehát a manát az alsóbb szinteken maximum az íjászok és a savköpõk és a villámdenevérek fogyasztják, más esetben csakis önmagunk használjuk. Mi ebbõl a tanulság? Ne lövöldözzünk ijedten össze-vissza, ha meglátunk egy klánt a túlsó sarkon, hanem kimérten lõjük agyon 1 vagy 2 lövésbõl! (Egy hátizsák full-mana italból kipucolom a nightmare/hell szinteket és még a jó cuccokat is magamhoz veszem anélkül, hogy felmennék a városba) 
Ennyit az ellenérvekrõl... 
 

Jellemzõ paraméterek 
Az ideális fegyverzet kérdésében megoszlanak a véredények. Szerintem egy csatamágus támadjon, ne pedig védekezzen. Én a varázslatszint növelõ tárgyakat részesítem elõnyben. 
A fejemen egy Thinking Cap látható, 2 lvl emeléssel és +30 manával. Egy hátránya van csupán, a gyenge tartósság. Ezen is segítettem, már 51 a durja a sok Hidden shrine keresgélés eredménye képpen. 
A kezemben egy Dreamflange van, 1 lvl emelés, 110 mana, nagy mágia ellenállás, 72 dur és egy kis pulsz fény 8-). 
A páncélzat nagy vitatémám Stormwormmal, szerintem a nagy AC, nem pedig a Fastest hit recovery a nyerõ. Érvek: Storm szerint az a jó, ha a galádokat könnyen ott lehet hagyni a szorult helyzetben, majd szétlõni õket. Én szeretem mindjárt a találkozáskor elrendezni a dolgokat. Hadd üssenek a lovagok, úgysem tudnak eltalálni amíg szétlövöm õket. Ebbõl kifolyólag vettem magamnak egy Awesome Plate-et 70 AC +148% armor-ral. Egy a baj vele csak, 90 erõ kell, hogy felvegyem. }8-( Emiatt hordok 
A kezemben Stormshieldet. +10 erõ, 40 AC, gyors blokkolás viszont segít az ellenfélnek +4 et ütni, de ez kit érdekel? ehe 
A gyûrûjeimet nem sorolom el, mert folyton változtatom õket. Mindössze annyit mondanék róluk, hogy (a fene esne Blizzardékba) nem bírok találni olyat, ami növeli az összes tulajdonságot legalább 15-el és mindenre rezisztenciát ad legalább 20-szal. :-((((( 
Mindezen tulajdonságok és magas szint miatt (jelenleg 46) nightmare/hell szinten minden ellenfél 1-2 lövéses. (Fireball 785-1075, Chain Lightning 4-96) Hell/hell már keményebb, de itt is ritka az olyan rezisztens kolléga, aki kibír 3 tûzlabdát vagy villámhullámot. Persze ha immunis mindenre, akkor jobb, ha meggondoljuk, dicsõséget vagy tapasztalatot akarunk gyûjteni. Ha az utóbbit, akkor érdemes új játékot kezdeni, mert a kövesztéses-golemes-kalapálós technika roppant idõigényes, és nem hozza a várt sok millió tapasztalatot. 
Kis karakternek javaslom, hogy hajtson a mindenre jól adó tárgyakra. Lehet, hogy éppen a kardunk segít felvenni a páncélunkat... Ha már a gyûrûk eléggé jók a páncél tartására, akkor azonnal térjünk át egy varázsló kardra vagy botra. A botokat én speciel nem kedvelem a nagy méretük és a Dreamflange-hez viszonyított gyengécske voltuk miatt. Viszont egy 10-15-ös karakter még gazdaságos egy villám-bottal, csak késõbb jó áttérni a mana használatára. 
 

Ki ellen mivel lõjünk? 
Ha van kövesztõ varázslatunk, kezdjük azzal az ismeretlen pályán, hogy az elsõ jelentkezõket a saját fajtájukból alakítsuk szoborrá! Ezután próbáljuk ki rajta a mágikus vésõinket. Ami megöli, az jó lesz az elsõ 15 példány ellen, aztán meg már úgyis megismeri õket annyira a varázslónk, hogy kapunk egy adathalmazt a fajtájukról, ami megmondja, mire rezisztensek. 
Az én gyorsvarázslat kiosztásom a következõ: 
F5-Mana Shield, arra az esetre ha figyelmetlen lennék, 
F6-Fireball, a rezisztenseknek is, mert ha egy kupacban vannak 2x10 mana FB olcsóbban kinnyírja õket, mint a villám 
F7-Chain Lightning, ez a kicsi monstereknek javasolt, a helles dögöknél nem szeretem használni, mert drága és több kell belõle 
F8-Teleport, ez a kedvencem! Védekezésre és száguldozásra is kiválóan alkalmas...ehe 

Tapasztalat a chain lightningal kapcsolatban, nem tudja kire lõjön... a balga 
Mit tegyünk mégis? Igyekezzünk egy oldalra terelni a gyermekeket, így szûkül a villám fésû nyílási szöge. Pl.: álljunk szûk folyosókba, ajtónyílásokba. Néha elõfordul, hogy a villámmsugarak egy bizonyos része a falakba csapódik. Ez azért van, mert a marha villámja észreveszi a falon át is a delikvenseket, de eltalálni nem tudja õket. Erre én azt találtam ki, hogy mindíg a szintek külsõ kerületeit nyírom ki, így a hátamban eleve nem lehet senki. A másik idegesítõ tulajdonsága a villámnak, hogy akkor is össze-vissza megy, ha sokan vannak körülötted, erre a "kamikaze" módszer a megoldás. Ez abból áll, hogy az arcába rohansz pl. a balrognak és kioldod a villám biztosító szegét jobb-klikkel ehe. Így 100% a találati pontosságod, viszont kívülrõl úgy néz ki, mintha egy részeg varázsló szambázna a pályán, mert mindenkihez oda kell menni. ..(hukk-ezután igyunk egy full manát!) 

A helyzetüket nem változtatóan támadó fertelmek akkor a leginkább gazdaságosan kipurcanthatók, ha ott maradnak a helyükön a haláluk pillanatáig. Tehát ne zavarjuk szét az íjászklán-varázsló-néni kupacokat, ha lehet, mert akár egy jól irányzott tûzlabda is az örök vadászmezõkre segítheti õket. 

Remélem, jó tanácsokat adtam, és sokan kedvet kaptak egy varázsló kari elindításához a manából való lerészegedés rögös útján.. ehe ehe (Lehet, hogy mégis Farnham-nak van igaza?) 
Várom az ellenvéleményeket! 

 Luminatar 
(És közremûködött Zenor the White,
valamint Magic Johnson)