|
A varázsló
|
 |
.
Ellenérvek?
Oly soxor a varázsló ellen felhozott érv, hogy
a pályafutása kezdetén roppantul sebezhetõ,
mivel az élet-pontjai kevesek a másik két karakterhez
viszonyítva. Nos, ez igaz, de mihelyst megszerzed az elsõ
mana pajzs könyvedet, megváltozik a helyzet. Máris legalább
200-ra ugrik a "HP-d", és így már nincs esélye
a szörnyetegeknek. Érdemes eleinte a szintugrások pontjait
az erõbe és a manába fektetni (a dex. nem annyira
szükséges a felvenni szándékozott tárgyakhoz...).A
vitality szerintem ráér, mert ha nagy nehezen szerzel egy
mana pajzsot, nem lesz jelentõsége. A jó öreg
varázslóm elõre megjósolhatóan meghalt,
ha olyan helyzetbe kerültem vele, hogy a mana pajzs megszûnt.
Általában ilyen akkor fordult elõ, ha mechanikus harcosok,
egyszerre többen törtek az életemre és együttesen
felülkerekedtek az AC-mon és dex.-emen. Nem tudtam tõlük
se ellépni se varázsolni. Felesleges volt a vitality, ha
csak a végzetet odázta el.
A másik kedvenc ellenérv, hogy nem csak a szörnyek
sebzése zabálja a manát, hanem még a varázslatok
is. Ez is igaz, de éppen emiatt tanácsoltam, hogy tuningoljuk
el?szeretettel a magic-ot szintugráskor. Egyébként
megfigyeltem, hogy ha a pályának megfelelõ vértezetben
állom az ostromot, akkor a mechanikusok nagyon ritkán tudnak
megsebezni, ha nem mozdulok. (Valószínûleg ez amiatt
van, mert amíg nem mozgok, a védekezésre tud koncentrálni
az öreg. )
Tehát a manát az alsóbb szinteken maximum az íjászok
és a savköpõk és a villámdenevérek
fogyasztják, más esetben csakis önmagunk használjuk.
Mi ebbõl a tanulság? Ne lövöldözzünk
ijedten össze-vissza, ha meglátunk egy klánt a túlsó
sarkon, hanem kimérten lõjük agyon 1 vagy 2 lövésbõl!
(Egy hátizsák full-mana italból kipucolom a nightmare/hell
szinteket és még a jó cuccokat is magamhoz veszem
anélkül, hogy felmennék a városba)
Ennyit az ellenérvekrõl...
Jellemzõ paraméterek
Az ideális fegyverzet kérdésében megoszlanak
a véredények. Szerintem egy csatamágus támadjon,
ne pedig védekezzen. Én a varázslatszint növelõ
tárgyakat részesítem elõnyben.
A fejemen egy Thinking Cap látható, 2 lvl emeléssel
és +30 manával. Egy hátránya van csupán,
a gyenge tartósság. Ezen is segítettem, már
51 a durja a sok Hidden shrine keresgélés eredménye
képpen.
A kezemben egy Dreamflange van, 1 lvl emelés, 110 mana, nagy
mágia ellenállás, 72 dur és egy kis pulsz fény
8-).
A páncélzat nagy vitatémám Stormwormmal,
szerintem a nagy AC, nem pedig a Fastest hit recovery a nyerõ. Érvek:
Storm szerint az a jó, ha a galádokat könnyen ott lehet
hagyni a szorult helyzetben, majd szétlõni õket. Én
szeretem mindjárt a találkozáskor elrendezni a dolgokat.
Hadd üssenek a lovagok, úgysem tudnak eltalálni amíg
szétlövöm õket. Ebbõl kifolyólag
vettem magamnak egy Awesome Plate-et 70 AC +148% armor-ral. Egy a baj vele
csak, 90 erõ kell, hogy felvegyem. }8-( Emiatt hordok
A kezemben Stormshieldet. +10 erõ, 40 AC, gyors blokkolás
viszont segít az ellenfélnek +4 et ütni, de ez kit érdekel?
ehe
A gyûrûjeimet nem sorolom el, mert folyton változtatom
õket. Mindössze annyit mondanék róluk, hogy (a
fene esne Blizzardékba) nem bírok találni olyat, ami
növeli az összes tulajdonságot legalább 15-el és
mindenre rezisztenciát ad legalább 20-szal. :-(((((
Mindezen tulajdonságok és magas szint miatt (jelenleg
46) nightmare/hell szinten minden ellenfél 1-2 lövéses.
(Fireball 785-1075, Chain Lightning 4-96) Hell/hell már keményebb,
de itt is ritka az olyan rezisztens kolléga, aki kibír 3
tûzlabdát vagy villámhullámot. Persze ha immunis
mindenre, akkor jobb, ha meggondoljuk, dicsõséget vagy tapasztalatot
akarunk gyûjteni. Ha az utóbbit, akkor érdemes új
játékot kezdeni, mert a kövesztéses-golemes-kalapálós
technika roppant idõigényes, és nem hozza a várt
sok millió tapasztalatot.
Kis karakternek javaslom, hogy hajtson a mindenre jól adó
tárgyakra. Lehet, hogy éppen a kardunk segít felvenni
a páncélunkat... Ha már a gyûrûk eléggé
jók a páncél tartására, akkor azonnal
térjünk át egy varázsló kardra vagy botra.
A botokat én speciel nem kedvelem a nagy méretük és
a Dreamflange-hez viszonyított gyengécske voltuk miatt. Viszont
egy 10-15-ös karakter még gazdaságos egy villám-bottal,
csak késõbb jó áttérni a mana használatára.
Ki ellen mivel lõjünk?
Ha van kövesztõ varázslatunk, kezdjük azzal
az ismeretlen pályán, hogy az elsõ jelentkezõket
a saját fajtájukból alakítsuk szoborrá!
Ezután próbáljuk ki rajta a mágikus vésõinket.
Ami megöli, az jó lesz az elsõ 15 példány
ellen, aztán meg már úgyis megismeri õket annyira
a varázslónk, hogy kapunk egy adathalmazt a fajtájukról,
ami megmondja, mire rezisztensek.
Az én gyorsvarázslat kiosztásom a következõ:
F5-Mana Shield, arra az esetre ha figyelmetlen lennék,
F6-Fireball, a rezisztenseknek is, mert ha egy kupacban vannak
2x10 mana FB olcsóbban kinnyírja õket, mint a villám
F7-Chain Lightning, ez a kicsi monstereknek javasolt, a helles
dögöknél nem szeretem használni, mert drága
és több kell belõle
F8-Teleport, ez a kedvencem! Védekezésre és
száguldozásra is kiválóan alkalmas...ehe
Tapasztalat a chain lightningal kapcsolatban, nem tudja kire lõjön...
a balga
Mit tegyünk mégis? Igyekezzünk egy oldalra terelni
a gyermekeket, így szûkül a villám fésû
nyílási szöge. Pl.: álljunk szûk folyosókba,
ajtónyílásokba. Néha elõfordul, hogy
a villámmsugarak egy bizonyos része a falakba csapódik.
Ez azért van, mert a marha villámja észreveszi a falon
át is a delikvenseket, de eltalálni nem tudja õket.
Erre én azt találtam ki, hogy mindíg a szintek külsõ
kerületeit nyírom ki, így a hátamban eleve nem
lehet senki. A másik idegesítõ tulajdonsága
a villámnak, hogy akkor is össze-vissza megy, ha sokan vannak
körülötted, erre a "kamikaze" módszer a megoldás.
Ez abból áll, hogy az arcába rohansz pl. a balrognak
és kioldod a villám biztosító szegét
jobb-klikkel ehe. Így 100% a találati pontosságod,
viszont kívülrõl úgy néz ki, mintha egy
részeg varázsló szambázna a pályán,
mert mindenkihez oda kell menni. ..(hukk-ezután igyunk egy full
manát!)
A helyzetüket nem változtatóan támadó
fertelmek akkor a leginkább gazdaságosan kipurcanthatók,
ha ott maradnak a helyükön a haláluk pillanatáig.
Tehát ne zavarjuk szét az íjászklán-varázsló-néni
kupacokat, ha lehet, mert akár egy jól irányzott tûzlabda
is az örök vadászmezõkre segítheti õket.
Remélem, jó tanácsokat adtam, és sokan kedvet
kaptak egy varázsló kari elindításához
a manából való lerészegedés rögös
útján.. ehe ehe (Lehet, hogy mégis Farnham-nak van
igaza?)
Várom az ellenvéleményeket!
(És közremûködött Zenor
the White,
valamint Magic Johnson)
|