Kooperációs játék

Az angol nyelvterületen így hívnak minden játékot (coop game), ahol nem egymást ölik a játékosok, hanem a szörnyikéket. Persze ettõl még nagyon sokféle lehet az ilyen játék.

Általában ismerõsök verõdnek össze egy kis közös csihi-puhira, ilyenkor vagy már adott, vagy hamar kialakul a szereposztás, kár rá szót vesztegetni. Ha azonban idegen játszótársakat keresel, érdemes odafigyelni, hogy a közös szórakozás tényleg mindenkinek szórakozás legyen.
Én eddig háromféle felállásban játszottam ilyen kooperatív játékot:
1. Amikor mindenki ment a dolgára, széjjel a labirintusban. Ehhez az kell, hogy mindenki jó eséllyel boldoguljon az adott szinten egyedül is. Csak azt közöltük egymással, hogy a szint bal fele már tiszta, vagy hogy meghaltam, gyere éleszteni. Tulajdonképpen erre jó csak ez a fajta játék: hogy nagyobb biztonságban érezhesd magad, kipróbálhass kockázatosabb megoldásokat, a cucc elvesztésének veszélye nélkül.
2.  A fej-fej mellett játék. Ilyenkor mintegy csatárláncot alkotva megyünk körbe a labirintusban, ezt legjobban csupa harcos kari tudja megtenni, mert az íjász és a varázsló óhatatlanul is néha besebez a nyíllal vagy varázslattal. Szerintem ez a legnehezebb, mert folyton ügyelni kell mindenkire, de talán épp ezért ez is a legérdekesebb.
3. Az együttmûködés. Tulajdonképpen ezt kellene csak kooperációs játéknak hívni, mert itt egészítik ki egymást a különbözõ karik képességei igazán. Mindenki eszelhet ki szereposztásokat kedve szerint, most csak egy példa: a harcos beáll az ajtónyílás jobb felére, és gyepálja az érkezõ szörnyeket, míg az íjász 4-5 lépéssel hátrébb, a harcostól balra esõ vonalban nyilazza a harcost támadókat, míg a háttérbõl a varázsló stone curse-szel akadályozza meg, hogy ajtó bal szélén kibújjanak és elcsellengjenek a gusztustalanok. Persze lehettek ketten vagy négyen is, lehet három egyforma kari, vagy kettõ-kettõ, igen sok kombináció elképzelhetõ. Az biztos, hogy némi önfeláldozásra szükség van, mint az elõbb is a varázsló esetében, aki ott épp egy fia pontot se gyûjt.

Néhány hasznos tanács:
1. Jó, ha mindekinél van resurrect tekercs, érdemes szétosztani a játék elején. Ne sajnáld a többiektõl, neked lesz jó, ha van náluk.
2. A shift gombbal történõ nyilazás, ahogy azt a legtöbb íjász csinálja, cél nélküli nyílvesszõket ereget, amelyek eltalálhatnak bárkit, hiába van mindenki barátságos módban. Miután minden íjász igen szaporán nyilaz, jó erre odafigyelni.
3. Érdemes az elején megbeszélni, kinek milyen rezisztenciája van, hogy a megfelelõ varázslatot kiválasszátok, mivel az is sebez, hiába vagytok barátságos módban.
4. A harcos bírja legjobban a kiképzést, érdemes õt elõre küldeni püfölni. Ebbõl következik, hogy ha a harcos sokkal alacsonyabb szintû, mint a többiek, az nem egy jó kombináció...
5. Jó azt is tisztázni, hogy ki a legit karakter, és ki nem. Lehet, hogy te 2 hónapot küzdöttél, hogy örülhess a Mythril Sword of Speed-ednek, meg a Saintly Full Plate-ednek, de fényévekre vagy attól az azonos szintû karitól, aki beszerezte a King's Sword of Haste-et, meg a Godly Plate of the Whale-t, az ékszerei meg Obsidian Ring of Zodiac. Szóval nem feltétlenül azonos szintû kariknak kell összefogni.
6. Ha idegenekkel játszol kooperációs játékot, jobb, ha felkészülsz rá, hogy bárki lehet PK, akár olyan is, akivel elõtte kellemesen legyilkoljátok a hell 4 szintjét.

Ez egy olyan téma, amelyben rettentõen kíváncsi lennék a véleményetekre. Írjátok meg tapasztalataitokat!

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des