|
Klánok
|
|
.
Azt már Cain, az öreg se tudja megmondani, hogy a klánok
létrejötte eredetileg benne volt-e a Blizzard elképzelésében
(bár szerintem igen), most viszont egyértelmûen támogatja
azokat, lévén, hogy pl. külön csatornát
üzemeltet tagtoborzásra. Ma már szerte a világon
(bocsánat, Battle.net-en) több ezer többé-kevésbé
mûködõ klánt regisztrálnak. A nagy átszervezése
óta a Yahoo! igen komoly felsorolást közöl külön
oldalon a klánokról (Megnézed?).
A klán ugye eredetileg családi köteléket jelent,
itt azonban természetesen másról van szó. Tömörülni
egy klán zászlaja alatt bármely, Diablós vagy
Battle.net-es cél érdekében lehet, sõt, egyes
klánok tevékenysége túlmutat a Diablo keretein.
Általában a következõ célok érdekében
szoktak klánba szervezõdni a játékosok:
1. Szerepjáték. Minden klán egy kicsit szerepjáték
is, de lehet kifejezetten erre alapozni. Ehhez minden tagnak pontos rangjának,
funkciójának kell lennie, a klánnak az õsi
idõkig visszavezethetõ történetét ki kell
találni (bocsánat, fel kell deríteni), szertartásokkal,
szabályokkal kell a szövetséget erõsíteni.
Ilyen például a Fegyvertelenek
Klánja.
2. Hasonszõrûek társasága. Ezek elsõsorban
az azonos módon játszók összefogására
születtek, leglényegesebb céljuk a tagtársak
és a külvilág számára hirdetni valamilyen
fontos dolgot. Ilyen például a Lightbringers,
melynek tagjai deklaráltan legit karakterek.
3.Véd- és dacszövetség. Lehet harci szövetségeket
is kötni, fontos az egymás segítése, és
a közös ellenség közös üldözése.
A Battle.net jelenlegi állapota miatt kézenfekvõen
a legtöbb ilyen klán PK-ellenes, mint a TKT is például
(nekik tudomásom szerint jelenleg nem üzemel az oldaluk). De
ezek hatására már van PK klán is...
4. Baráti szövetségek megerõsítésére.
Ezek többnyire a való életben született barátságok
folytatásai. Ilyenkor a körítés szinte lényegtelen,
a lényeg, hogy az egész világnak elújságoljuk,
hogy mi összetartozunk.
Ezzel már fel is soroltam a tudomásom szerint mûködõ
magyar, illetve magyar érdekeltségû klánokat.
Ha minden igaz, a közeljövõben szaporodunk egy továbbival,
de nem akarok elõre inni a maci bundájára.
Bármelyik típushoz tartozzon is, minden klán feltétlenül
ellátja azt a feladatát, hogy tagjai nem érezhetik
egyedül magukat, ha valami gondjuk-bajuk van. Ha esetleg nincs ismerõsöd,
aki szintén Diablózna, és nem kötsz könnyen
barátságokat, pláne nem a neten keresztül, hát
szívbõl ajánlom, hogy csatlakozz valamelyik klánhoz.
Csatlakozni egy klánhoz roppant egyszerû. Minden klánnak
van saját web-oldala, amelyiknek még nincs, az nem is igazi
klán. (Persze a Geocities jóvoltából ez nem
is olyan nagy durranás.) Szóval ha kiválasztottad
a klánt, amelyikhez csatlakozni szeretnél, vagy egyelõre
csak érdeklõdsz utána, csak fel kell keresni a klán
oldalát, amit bármelyik tagjától meg lehet
kérdezni. Persze akkor már azt is megmondja, hogyan lehet
hozzájuk csatlakozni, mi a céljuk, mik a követelmények
stb. De ha nem akarsz faggatózni, ezeket a dolgokat biztos el is
tudod olvasni a klán oldalán, ahol vagy egy jelentkezési
lapot kell kitöltened, vagy egy e-mail-t küldeni, vagy icq-n
keresni valakit stb. Ha elfogadsz egy tanácsot, minél szigorúbb
követelményeket támasztó klánt válassz,
mondjuk olyat, aminek még pont megfelelsz. Annál szorosabb
ugyanis egy klán köteléke, minél szigorúbbak
a követelményei.
Te magad is létrehozhatsz klánt, ha van hozzá kedved.
Erre vonatkozóan is lenne pár jótanácsom, hogyan
csináld:
1. Gondold át, hogy a közeljövõben tudsz-e
viszonylag rendszeresen fent lenni a neten, foglalkozni a leendõ
klánoddal. Csak akkor vágj bele, ha igen, mert ha nem vagy
ott, halott lesz a klánod!
2. Válaszd ki, hogy melyik típusból akarsz klánt
alapítani, kiket szeretnél tagtársaknak. Lehetõleg
olyat válassz, ami "hiánycikk", senkinek sincs szüksége
két tökegyforma klánra.
3. Válassz egy frappáns nevet. Ha szerepjátékos
klánt akarsz csinálni, nem árt, ha szorult beléd
egy kis írói véna, hogy kitaláld a klánhoz
fûzõdõ történeteket.
4. Határozd meg a klán szabályait. Ezek nélkül
nincs klán, mert nem szövetség az, amihez bárki
csatlakozhat, valakiket ki kell zárni! Ha van valaki, akirõl
már elhatároztad, hogy tagnak szeretnéd, vond be a
szabályok kitalálásába!
5. Puhatolózz a Battle.net-en, hogy milyen az érdeklõdés
a klánod iránt. Villantsd fel a lehetõséget
szimpatikus játékosoknak, hogy mi lenne, ha... ? Ebbõl
már tudni fogod, érdemes-e megcsinálni a klánt.
6. Ha úgy tûnik igen, akkor következhet a hírverés.
Persze minden klánnak más módon kell reklámot
csinálni. Egy szerepjátékos klánt érdemesebb
titokban létrehozni, hogy mindenki megtiszteltetésnek érezze,
ha csatlakozhat, a hasonszõrûek klánját viszont
érdemesebb nagydobra verni.
7. Most jön a java. El kell készíteni a klán
oldalait. Ha van egy kis programozói jártasságod,
ez nem nagy ügy, de ma már szinte minden böngészõ
mellé biggyesztenek egy egyszerû html szerkesztõ szoftvert,
lehet próbálkozni. Persze eközben már szépen
szaporodhat a taglista, és ha éppen van köztük
olyan, aki jobban ért a dologhoz, hát mért ne csinálja
õ?
8. Jó, ha van pár egyéni grafika is az oldalon,
a többit akár le lehet vadászni a netrõl. Erre
is érdemes találni vállalkozót, ha magad nem.
9. Kell találni egy helyet, ahol elhelyezheted az anyagodat.
Ha van saját helyed (mondjuk a cégednél stb.) egyértelmû.
Ha nincs, olvasd el az Alkotmányt,
ha beleférsz, a Te anyagodat is szívesen látjuk! Ha
nem, vagy nem akarod valamiért, hogy nálunk legyen a klánod
oldala, még mindig felteheted a Geocities-re.
10. Ezzel a klán tulajdonképpen létrejött.
Most már csak a rendszeres életérõl kell gondoskodni,
no meg folyamatosan új tagok toborzásáról.
Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet,
észrevételeidet nekem küldd: Des
|