![]() Mik
a játékban elérhetõ legjobb cuccok?
A kérdés igen összetett. Általánosságban elmondható, hogy vannak ugyan nagyon-de-nagyon jó Unique cuccok, de a legjobb Premium cuccok minden esetben rájuk vernek. A legjobb cucc mindig a fajtájában elõforduló legjobb alaptípusból származtatható, ez azt hiszem értelemszerû. Az már más kérdés, hogy ennek nem mindenhol egyforma a jelentõsége. Ugye egy King's Sword of Haste esetében nem mindegy, hogy 1-4-es, vagy 6-15-ös kardról van-e szó, de azt hiszem, egy Arch-Angel's Staff of Apocalypse esetén már senkit nem érdekel, hogy mekkorát lehet ütni azzal a bottal. Természetesen számít, hogy melyik kaszthoz tartozó karakternek kell a fegyver, de az sem mellékes, hogy milyen harcmodort szeret. Általánosságban elmondható, hogy a harcosnak és az íjásznak egy viszonylag kiegyensúlyozott felszerelés (tehát ami minden attribútumot viszonylag magas szintre visz fel) a legalkalmasabb, míg a mágus estében korántsem ennyire egyértelmû a helyzet. Lehet azt is kiegyensúlyozottra cuccolni, de talán éppen annyi értelme van "ráfeküdni" a manájára és a varázslat szintjeire, a többi érték rovására. Nem minden elõ- és utótag fordul elõ minden fajta cuccnál, és fõleg nem ugyanazok az érték határok. Ha erre odafigyelünk, elég egyértelmûen meghatározza, mit érdemes beszerezni. A legdurvább példa erre, hogy a páncél és a sisak akár 100-at is tehet az élethez, míg minden más cucc maximum 60-at. Mivel minden más utótag (mivelhogy arról van szó, egyértelmûen), ami a páncél esetében elõfordul, elõfordul másfajta cuccnál is, elég egyértelmû, hogy miért az "of the Whale" utótagú páncélok a vágy titokzatos tárgyai a játékosok körében. Hogyha egy bizonyos attribútumra akartok ráhajtani, nem nehéz eldönteni, mi ahhoz a legjobb. Ezért csak a kiegyensúlyozott karakterek ideális cuccait próbálom meg összefoglalni. Alapvetõ szempont természetesen a védelem: A maximum (75%) rezisztencia és a 300 fölötti páncél iszonyú sokat jelent a játékban (az összes mágikus támadást negyedére csökkenti, a szörnyek beütésének esélyét pedig 5/10/15%-ra). Ha ez megvan, akkor érdemes a minél nagyobb ütésre/életre/manára, pontosságra ráhajtani. Persze, még így is sokszor ízlés dolga a cucc összeállítása, de körülbelül így néz ki ennek alapján a legjobbak jegyzéke: Gyûrû, amulet:
Magyarázat: ékszerben nincs emerald, ezért az obsidian a lehetõ legjobb, de 3 ilyennek nincs értelme, 2 is max resist-et ad, ezért a harmadiknak célszerû a manás, ha már az élethez hozzáadó jelzõ utótag lenne, de ott kiüti a zodiac, amivel nem lehet versenyzni, messze az a legjobb jelzõ az összes között. Páncél:
Magyarázat: a páncél a meghatározója a páncélzat végsõ értékének. A nem sokkal 300 fölötti lehetséges összértékbõl egy 75+200%-os iszonyú páncél ugye mindjárt 225-öt ad. Ezért a páncélnál egyértelmûen erre kell ráhajtani, nagyon-nagyon húzós utótagnak kell annak lenni, ami miatt érdemes 10%-kal jobb elõtagú páncélt lecserélni! Az utótagnál egyértelmû a helyzet: csak itt és a sisaknál fordul elõ a játék második legbrutálisabb jelzõje, a whale, tehát érdemes ezt választani. Sisak:
Magyarázat: a páncéllal ellentétben sisak és sisak között legfeljebb 20-30 egységnyi különbség lehet, aminek a hatása eltörpülhet egy brutális (például ugye az emerald) mellett. (Természetesen az emerald csak akkor jobb az obsidiannál, ha nincs mellette egy másik obsidian, ugyebár!) A whale utótaggal itt sem lehet versenyezni, ha valaki teheti, hogy a páncélja is, sisakja is whale-es... örüljön neki :-))) Kard:
Magyarázat: létezik a bastardnál nagyobb kard, de csak kétkezes. Viszont annyival nem jobbak nála, hogy kiegyenlítsék a pajzs hiányát. A king's elõtaghoz azt hiszem nem kell kommentár, hiszen két brutális tulajdonságot kombinál, ezzel verhetetlen. Az utótag már messzemenõen ízlés kérdése. Borzasztó nehéz eldönteni, akár a számok alapján, akár játékban. Talán harcos kezében a gyors kard a jobb, mert neki hatalmas az ütése csupasz kézzel is, csak kis százalékát veszti el, ha ehhez nem tesz hozzá az utótag, viszont a nagy ütést ha csak kicsit gyorsbban tudja bevinni, az sokat jelent. Fejsze:
Magyarázat: tulajdonképpen ugyanazok a meggondolások, mint kard esetében, annyi különbséggel, hogy minden fejsze kétkezes, ezért nyilván a létezõ legnagyobb a legjobb. Buzogány:
Magyarázat: csontvázak ellen természetesen jobb a buzogány, de nem hiszem, hogy valaki is a csontvázak elleni küzdelemre koncentrál. Lent, a húzós szörnyek már egytõl-egyig démonok, akiket pontosan ugyanúgy üt a kard, mint a buzogány. Viszont a legnagyobb egykezes kardnál sokkal gyengébb a legnagyobb egykezes buzogány (és a legnagyobb kétkezes is csak egy hajszállal erõsebb). Íj:
Magyarázat: ez kifejezetten erõs íjászra vonatkozik, úgyis csak annál van értelme a legjobb íjat keresni. Nála a heavens utótag (ez karakter- és szintfüggõ!) igen sokat tesz hozzá az ütéséhez, a többirõl nem is beszélve. Az 1.07-es patch óta el lehet gondolkozni a gyors íjak használatán, de miután azóta több száz óra alatt nem találtam épkézláb gyors íjat, kételkedem az elõfordulásukban. Bot:
Magyarázat: naná,
hogy a legnagyobb bot a legjobb. A mindenre immunis szörnyek esetén
még egy mágusnak is elõnyös, ha nagyobbat tud
rájuk sózni. Az arch-angel's az az elõtag, ami az
izmos mágusok varázslatainak hatását a brutálisból
az iszonyúan brutálisba átviszi, így aztán
nem sok minden vetekedhet vele. Az apocalypse és a nova varázslatok
csak azért érdekesek botban, mert nincs belõlük
könyv (ez a kettõ van ilyen, a két leghúzósabb
varázslat), akinek esze ágában sincs botot töltögetni,
annak más jobb (például +30 magic).
Amiket írtam, az elméleti maximális értékek,
ezek nagyon, de nagyon valószínûtlenek, a gyûrûk
kivételével tulajdonképpen még egyiket sem
láttam, nemhogy találtam volna.
|