Mi az a Diabló?

Ez a pár szavas ismertetõ azoknak szól, akik még nem próbálták a játékot.
(A többieknek mars! :-)))

A Diabló, vagy pontosabban a Diablo azon kívül, hogy többek között egy szuper sportautó, meg még egy csomó minden, elsõsorban egy játék, mégpedig egy számítógépes szerepjáték (vagy legalábbis ahhoz áll a legközelebb). 
A Magyar Diablo Páholy a játék magyar megszállottainak készült, igyekszünk mindent föltenni, ami ebben atémában elérhetõ. Bõvebbet az Alapítólevél oldalunkon.

A Diablo-t 1997 elején dobta piacra a Blizzard, az egyik vezetõ számítógépes játék fejlesztõ cég. Azon nyomban az év játéka lett, olyan eladási számokat produkálva, amelytõl a konkurenciát úgy kellett felmosni.

Tette mindezt nem véletlenül. Manapság egy játék erkölcsi élettartama néhány hónap, olyan számban dobják piacra az egyre látványosabb, dögösebb, újabb verziókat, klónokat, hogy az átlagos felhasználó gyakorlatilag habzsolja õket, és bizony ebben a mezõnyben tényleg csak a legkitûnõbbek maradnak meg néhány hónapnál tovább.
A Diablo-t pedig úgy felvértezték alkotói, hogy  másfél évvel piacra dobása után változatlan népszerûséggel hódít...

Mi a titka a sikernek?
Ezt már egyszer összefoglaltam az egyik újságnak:

1. Aki a verekedõs játékokat szereti, talál benne örömet, mert a több tucat féle szörny legyilkolászása a labirintusokban, a 3 féle karakterrel, és az 5 féle alap fegyverrel, no  meg a legkülönfélébb varázslatokkal  változatos küzdelmet ígér.
2. Aki a stratégiai játékokat kedveli, annak kitûnõ feladat hosszú hónapok gondos munkájával kifejleszteni egy karaktert, és összeállítani annak felszerelését.
3. Aki a szerepjátékokat kedveli, annak ismerõs a terep, hiszen a karakter attribútumok számítási rendszere közvetlenül a szerepjátékos sémákból van származtatva.
4. Aki egyszerûen csak közösségi életre vágyik, hát annak ott a Battle.net, a világ jelenleg legnépszerûbb játék csatornája, ahol a játék mellett akár naphosszat lehet csevegni, cuccokat csereberélni, szervezkedni, klán gyûléseket tartani, meg ami jólesik.
5. Végül, de nem utolsó sorban el kell mondani, hogy a játék borzasztóan hangulatos, csodálatosak a grafikái, a hangjai, amihez képest meglepõ, hogy megfér egyetlen CD-n, úgy, hogy csak 24 megát lop el a lemezrõl, és nem kér 3Dfx-es kártyát, meg semmi extrát, csak egy árva 3.0-s DirectX vezérlõt, merthogy Win95-ös platformon fut. A minimálisként megadott konfiguráció Pentium 60 MHz, 16 MB RAM, de bizton mondhatom, elfut 486-oson (!!!) is. Igaz, azon már nem élvezetes a játék.

Aki még nem próbálta, nem tudja, mit vesztett. Aki teheti, ajánlom, hogy töltse le a próba verziót a Blizzard-tól. Nem kevés, több, mint 50 MB, de az egyik karakter harcát a labirintus elsõ 2 szintjén maradéktalanul lehet élvezni vele.

Aki bõvebbet szeretne megtudni a játékról, annak melegen ajánlom Tudás Fája rovatunkat, ahol több, mint 100 html oldal foglalkozik a játékkal.

El kell még mondani, hogy egy évvel piacra dobása után a Diablo-nak megjelent a továbbfejlesztése, a Hellfire, érdekes módon nem a Blizzard, hanem a Sierra kiadásában. (A magyarázat: egy cégcsoporthoz tartoznak.) Errõl megtudhatsz érdekességeket Hellfire rovatunkból.

A Blizzard egy fél éve beharangozta a Diablo2 megjelenését, amelynek pontos idõpontját azért nem árulták el, csak annyit mondanak, hogy "valamikor 1999-ben". Hát, elég diplomatikus. A Diablo2 körül teljes a káosz, bizton állíthatom, hogy számítógépes játékot még nem vért ilyen izgatottan a világ, fórumokon vitatják meg, hogy ki mit hallott, önkéntesek továbbítják az ötleteket a Blizzard felé, mindenféle kalóz demók keringenek a neten, a Blizzard által cseppenként adagolt információt pedig szájról-szájra adják.

Egy biztos: LESZ Diablo2, valamilyen lesz, hogy milyen, még nem tudjuk. Addig is itt a jó öreg Diablo1.

Jó játékot!

Vissza a Kérdések és válaszok oldalra

Navigációs főoldalunkra

Desd'mona