
z a karaktertípus csak akkor választható, ha már legalább egyszer megöltük Diablot Normal nehézségi szinten. Természetesen ebben az esetben is lehetőségünk van zárt és nyitott karakterekkel is játszani. Zárt karaktert választva ez is a Blizzard szerverén fog tárolódni, így elkerülve a csalást, de sajnos az offline fejlesztés lehetőségét is. Nyitott karakter esetén lehetőségünk van offline fejleszteni, viszont ilyenkor a csalás is könnyebb.
Legfőbb tulajdonsága a hardcore karaktereknek, hogy hasonlóan az élethez, csak egyszer halhatnak meg. Nincs feltámadás, így megszűnik a jelentősége a másodlagos fegyverzetnek, nem kell félnünk a halálkor történő pénzvesztéstől, viszont sokkal fontosabb lesz a csapatmunka. Egy-egy főbb ellenséget okosabb egyszerre többen megtámadni, illetve az egymás közti cserebere jelentősége is megnő. Sokkal nehezebb ez a fajta játék, hisz elég csak egyszer nem figyelni, és kész, vége.
Ha barátokkal játszunk együtt, érdemes bekapcsolni azt a lehetőséget is, hogy a társak fel tudják venni a halott karakter hulláját, hisz mi már nem tudunk vele semmit se kezdeni halálunk után, míg a társnak esetleg jól jöhet a mi felszerelésünk, illetve ha új karaktert kezdünk, akár vissza is kaphatjuk őket. Ezt a játékosok menüjében tehetjük meg. ("P" gomb)
Teljesen másfajta játékot igényel egy hardcore karakter irányítása. Nem kell például folyton térkapukat letenni, mert nem lesz lehetőség újabb lemenetelre a holttestért vagy a bosszúért. Maximum menekülésre jók, de az már régen rossz, ha futni kell, és egyébként is ilyenkor gyorsabb egy Esc-et, majd Save and Exit-et nyomni. Sokszor lehet meghalni azért is, mert az ember elfeledi, hogy most fontosabb az élet, és ugyanúgy belemegy egy tömeg közepébe. :) Igen fontos a rejuvenation italok használata (lásd az "Italok és dobófiolák" részt), a gyorsabb feltöltés miatt. Álltalánosan igaz, hogy a tárgyakat is érdemesebb félretenni, mert nagyobb a kereskedelem jelentősége egy valósabb világban, ahol halandóak a lelkek, és nincs sok jó cucc.
Sajnos a HC karakterek világa sokkal jobban vonzza a PK-kat, pedig a nem HC világban is elég sok van belőlük. Ez mondjuk érthető, hiszen itt valóban kárt okoznak az embernek, márpedig ők ebben lelik örömüket. Sőt, ha olyan meggondolatlanok voltunk, hogy megengedtük egy PK-nak a hullánk kifosztását, akkor még profitál is a halálunkból. Szóval legyünk nagyon óvatosak!
Hogy mégse tűnjön el az elért eredmény a karakter halála után, egy szellemként jelenünk meg a csevegő szobában, és fel van tüntetve a karakter által megélt évek száma, azaz a tapasztalati szintje. A Hardcore játékosoknak külön toplistája (laddere) is van, ahol a halottak is szerepelnek a halálukig elért eredménnyel. Ez így igazságos.