 |
Méreg- és csontvarázslatok |
 |
 |
 |
|
A Nekromanták képesek a halottak csontjainak megidézésére és irányítására, valamint igen járatosak a különböző mérgek terén, melyeket nem csak ismernek, hanem megidézni is képesek. |
 gy Nekromanta támadóvarázslatai jórészt mérgeken vagy csontokon alapulnak. Mágikus mérgeikkel erősíthetik tőrjeiket, mérgező sebzéssel felruházva őket, de igazából egy képzett Nekromantának nincs szüksége a fegyverre sem, képes mérgezni puszta akarattal is. A halottak megidézett csontjait a védekezésben is remekül hasznosítják, különböző csontfalak formájában, melyeket maguk és társaik védelmére emelnek. Páncélzatuk megerősítésére szintén nagy előszeretettel használják a halottak eme utolsó földi maradványait. A leghatékonyabb támadásaikat is a csontok erejének segítségével hajtják végre. A továbbiakban felsorolásra kerül a Nekromanták által használható összes méreg- és csontvarázslat, egy rövid leírással kiegészítve.
Bár az ezen a tabon található skillek két fő fejlesztési irány képzettségeinek elengedhetetlen kellékei, de közülük több nemhogy kisegítő képzettségként is megállják a helyüket, de kifejezetten hasznosak is.
A poison nekrók elsődleges három, a bone nekrók pedig lényegében minden képzettségüket ezen a tabon találhatják meg. A Corpse Explosion és a Bone Prison talán azok a skillek, amik minden nekró fejlesztés számára hasznosak. Főleg, hogy a CE ismét olyan hatásos, mint anno 1.00-ban volt.
A bone nekróknak maximális sebzésük eléréséhez összesen 5 skill maxolása, vagyis 100 skillpont szükséges. Ezzel egy rendkívül erős mágikus sebzést nyernek, ráadásul a fizikai védelmük is egész jól fog állni, ami kompenzálja a követők hiányát. A 100 skillpont elosztása a nekromantán múlik, ne feledjük azonban, hogy egyedüli játékban csupán 80. szint körülre tudunk tervezni, a nehezülő fejlődés miatt - ez azonban csupán körülbelül 90 skillpont. Célszerű lehet a Teeth "utoljára hagyása", hisz ezt a képzettséget később már csak ritkán fogjuk használni. Ha magas fizikai védelmet szeretnénk, a Bone Armor helyett fejlesszük a csontfalat vagy a csöntbörtönt. Kihasználva a Blizzard "hibáját", nem fog nőni a páncél manaköltsége és magasabb védelmet is érhetünk el.
A mérgezős nekrónak nincsenek hasonló problémái, nála 3 skill adott. Viszont emellett támogató képzettségekre is szüksége van, ami lehet tűzgólem, átkok és csontfalak/börtönök. A mérgezős nekrók ne fejlesszenek Dexterity-t - hacsak nem kifejezetten PD nekrónak készülnek - később úgyis a novát fogják alkalmazni.
Ne feledjük: az 1.10-es patch óta a Lower Resist már nem hat a Magic resistre, így a mágikus sebzések mellé más átkot kell találnunk!
Teeth - Fogak |
|
A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen. | A Teeth sok kis fogszerű, mágikus sebzésű lövedéket lő ki. Hasonlóan működik, mint az amazon Multiple Shots képessége, szintenként eggyel többet lő és sebzése is nő minimálisan. A fogak szóródásának szöge ugyancsak változtatható, közelre lőve szélesebb, távolabbra szűkebb szögben lövi ki azokat. A Teeth, mint szintje és sebzése is mutatja, nem a legerősebb fegyver (bár a játék elején elég hatásos), azonban erősíti a nagyobb "testvéreit", így bone nekró esetén 20 pont az alap. A Charged Bolt-tal ellentétben a Teeth-nél egyszerre mindig csak egy fog csapódhat be egy áldozatba, így ne is próbálkozzunk az ellenfél orra előtti varázslásával, úgysem lesz több hatása (csak jól levernek minket). | Mi erősíti: | Mit erősít: | Bone Wall: +15% damage/lvl
Bone Spear: +15% damage/lvl
Bone Prison: +15% damage/lvl
Bone Spirit: +15% damage/lvl | Bone Spear: +7% damage/lvl
Bone Spirit: +6% damage/lvl |
|
A képzettség csak fizikai sebzések ellen véd. | A Bone Armor adott mennyiségű fizikai sebzést fog fel: pl. egy 100-as Bone Armor 120-as fizikai ütésből 100-at felfog, így az csak 20-at sebez. Miután az adott mennyiséget felfogta, eltűnik, újra kell idézni. Ereje lehetőleg mindig legyen maxon, ezt jól mutatja a körülötted lebegő csontszellemek száma (3, 2, végül 1, majd eltűnik). Különösen jól jöhet, amikor egy-egy ütéssel a szörnyek meg tudnának fogni, de ehelyett csak ezt szedik le. Harcmodorunktól függ, hogy fejlesztjük-e vagy sem (bone nekrónak egyébként is meglesz), de fejlesztése soha ne ezzel, hanem az erősítő képzettségekkel történjen! | Mi erősíti: | Mit erősít: | Bone Wall: +15 absorb/lvl
Bone Prison: +15 absorb/lvl | Bone Wall: +10% life/lvl
Bone Prison: +8% life/lvl |
|
Poison Dagger - Mérgezett Tőr |
|
A méregsebzés hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen. | A Poison Dagger méregsebzést ad minden Dagger osztályú fegyverrel történő támadáshoz. Ehhez közelharcos nekró kell és a PD nekróknál bizony számos probléma merül fel. Egyrészt Dexterity-re is kell rakni, ami más tulajdonságoktól veszi el a lehetőséget. Nehéz jó Dagger osztályú fegyvert találni, annak ellenére, hogy az upgradelés sokat segíthet a problémán. Emellett a nekromantának elegendő Attack Rating-et kell szereznie a sikeres csapásokhoz, de a legnagyobb problémát mégis az jelenti, hogy közel kell menni a szörnyekhez. Az 1.10 óta a méregsebzés jócskán növelhető, de ennek ellenére csak profi nekromantáknak ajánljuk a PD nekró fejlesztését. Különleges, élvezetes játékmódot nyújthat, de Hellen már nem valószínű, hogy tudunk majd haladni. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Poison Explosion: +20% damage/lvl
Poison Nova: +20% damage/lvl | Poison Explosion: +15% damage/lvl
Poison Nova: +10% damage/lvl |
|
Corpse Explosion - Hullarobbantás |
|
A képzettség hatástalan együttesen Immune to Fire és Immune to Physical szörnyek ellen. | A nekromanta és a játék igazi tömegpusztító skillje. Ereje végre ismét a régi, hatalmas pusztítást tud véghez vinni a szörnyek között. Csak kicsivel nő szintenként a hatóereje (0,3 yard), ezért ajánlott tenni rá pár pontot, bármilyen nekrók is vagyunk. Sebzése elképesztő: az adott területen a felrobbantott hulla "életének" (mennyi volt az élete a szörnynek, aminek ez a hullája) 60-100%-a. (Tehát pl. egy 1000-es életű hulla 600-1000-ig sebez.) Ez a sebzés két tényezőből tevődik össze, 50% fizikai- és 50% tűzsebzésből (tehát az 1000-et sebző hulla sebez 500 fizikait és 500 tüzet), így átkokkal az ereje erősíthető (Amplify és Lower Resist). Értelemszerűen Immune to Physicalok ellen Lowerrel, Immune to Fire ellen Amplify-jal, mivel azonban az Amplify 100%-al csökkenti az ellenállást és a Lower magas szinten sem éri ezt el, amikor csak lehet, Amplify-t használjunk a CE segítésére. (Néhány ritka esetben azonban hasznosabb lehet a Lower - magas fizikai ellenállás és LR esetén). Mivel a sebzés ereje a hulla erejével arányosan nő, az ellenség lába alatt mindig az erősebb (pl. unique) szörnyek hulláit robbantsuk fel. Rendkívüli erejét akkor láthatjuk igazán, amikor Hell-en egész unique csapatok esnek össze egy-két robbantás után. Fontos tudni, hogy a CE több játékos esetén is mindig csak players 1-beli értékekkel számol, ezért minél többen vannak a játékban, annál kevésbé hatékony. |
|
Bone Wall - Csontfal |
|
A képzettség a nekromanta számára nem sebezhető és nem is Unsummon-olható. | Egy csontokból álló falat húz fel a kijelölt ponton, ami annál erősebb, minél több benne a kapcsolódási pont. Csontfalakat egy-két kivételtől eltekintve szinte soha nem fogunk használni, mert Bone Prison-nel is elérhetjük a kívánt hatást - csak ehhez nem kell kijelölendő ellenfél. Érdemes megjegyezni viszont, hogy a szörnyek messziről is előszeretettel támadják meg, vagyis oda lehet vele csalogatni kisebb csapatokat. Általában egy pont ajánlott rá (előfeltétel a csontbörtönhöz), Bone Armor fejlesztése vagy bone nekrók esetén azonban alap 20 pontig emeljük. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Bone Armor: +10% life/lvl
Bone Prison: +10% life/lvl | Bone Armor: +15 absorb/lvl
Bone Prison: +8% life/lvl |
|
Poison Explosion - Méregrobbanás |
|
A képzettség hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen. | Egy hullát robbant fel, mérges gázokat felszabadítva. A méregfelhő területe a skill növekedésével nő. Az erősítő képzettségekkel hatalmas méregsebzést érhetünk el, de ezt csak nagyon lassan fogja lesebezni. Igazi ellenfele a CE, ami ugyanígy használható, kétfajta sebzésből tevődik össze és jóval többet / gyorsabban sebez. Mérgezős nekró számára erősítő skill, tehát alap 20. Egyébként sajnos nincs sok értelme ennek a skillnek. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Poison Dagger: +15% damage/lvl
Poison Nova: +15% damage/lvl | Poison Dagger: +20% damage/lvl
Poison Nova: +10% damage/lvl |
|
Bone Spear - Csontdárda |
|
A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen. | A spear sok nekromanta kedvenc skillje volt mindig is, és ez csak tovább fokozódott az 1.10-es patch megjelenésével. Minden ellenfelet sebez, aki az útjába áll és gyengítetlenül halad tovább a következő ellenfél felé, ezért nagy tömegben eléggé durván tud sebezni. Rendkívül sok erősítő skillje miatt sebzése könnyedén növelhető, magas fast cast mellett pedig igazi tömegpusztító. Méltó ellenfele a 30. szintű Spiritnek. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Teeth: +7% damage/lvl
Bone Wall: +7% damage/lvl
Bone Prison: +7% damage/lvl
Bone Spirit: +7% damage/lvl | Teeth: +15% damage/lvl
Bone Spirit: +6% damage/lvl |
|
Bone Prison - Csontbörtön |
|
A képzettség a nekromanta számára nem sebezhető és nem is Unsummon-olható. | A Bone Wallhoz hasonlóan egy csontfalat húz a célpont köré, ami annál erősebb, minél több benne a kapcsolódási pont. Ez alkalmas erős közelharci fizikai támadók (pl. Duriel) vagy rohangálásra hajlamos szörnyek (vagy párbajban ellenfelek) megfogására, a szellem tipusú szörnyek viszont - mint az várható - képesek átlebegni rajta. Ritkán, de előfordul, hogy az ellenfél ki tud jönni belőle, ezért ha lehet, többet tegyünk le. Ritkán kell, de akkor nagyon. Figyelj a használatára, mert saját magad is bebörtönözheted vele - néhány morcos szörny mellé... Bone nekrók számára alap 20 az erősítései miatt, egyébként kiegészítő skillként elég rá 1 pont. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Bone Armor: +8% life/lvl
Bone Wall: +8% life/lvl | Bone Armor: +15 absorb/lvl
Bone Wall: +10% life/lvl |
|
Poison Nova - Méregkitörés |
|
A képzettség hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen. | A mérgező skillek csúcsa - szép is, jó is, nagy tömeget mérgez meg egyszerre. Vannak azonban hátrányai is - sebzése még synergie erősítéssel sem túl nagy (Hellen már elég kevés) és 2 másodperc alatt sebez. LR átok, tűzgólem, vagy csontfal/börtön alapvetően kötelező támogatás a számára. Nehézkes vele játszani, de élvezetes játékmódot nyújthat azoknak, akik kedvelik a kihívásokat. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Poison Dagger: +10% damage/lvl
Poison Explosion: +10% damage/lvl | Poison Dagger: +20% damage/lvl
Poison Explosion: +15% damage/lvl |
|
Bone Spirit - Csontszellem |
|
A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen. | Egy csontszellemet hoz létre mágikus sebzéssel. Különlegessége, hogy jó sokáig követi célpontját, amíg el nem találja - lehet vele taktikázni is, ugyanis "befordul a sarkon". Alapban sajnos elég alacsony a sebzése, azonban erősítő képzettségei teljes maxolásával brutális ereje van. Érdemes tudni, hogy a Mana Burn szörnyeknek 75%-os ellenállásuk van rá, ezért kellemetlen ellenfél lehet egy ilyen szörny, főleg, mióta nem hat rá a LR. Továbbra is rendszeresen észlelt hiba, hogy gyakran nem sebzi az eltalált ellenfelet és van, hogy "átrepül" rajta, ide-oda cikázik a célponton, persze sebzés nélkül. Bone nekrók számára elsődleges támadófegyver lehet, alap 20-ig kell emelni. | Mi erősíti: | Mit erősít: | Teeth: +6% damage/lvl
Bone Wall: +6% damage/lvl
Bone Spear: +6% damage/lvl
Bone Prison: +6% damage/lvl | Teeth: +15% damage/lvl
Bone Spear: +7% damage/lvl |
|
A leírás 1.10 LoD patch alatt készült. |
|
|