Lut Gholein
 
fa nézet
 
A város
z Act II a "Sivatag Gyöngyszeme", Lut Gholein város és az azt körülvevő sivatagos részek helyszíneiből áll. Maga a város is igen kiterjedt, legalábbis az íjász táborhoz képest. Ahogy "földet érsz", mindjárt ott fog tolongani melletted Warriv, aki ha akarod, visszavisz az íjásztáborba. (Természetesen waypoint segítségével az Act I bármelyik helyszínére visszajuthatsz majd a játék során.) Warriv mellett Jerhyn áll, aki a város kormányzója. Nem ez a helye, csak Téged üdvözölni jött ide, ha otthagyod, szépen vissza fog sétálni a palotájába.

Warriv állWarriv nyújtózkodikJerhyn hazaértKaelan nem enged be


Nade hogy is néz ki a város? Az Act I-gyel ellentétben, ahol a középpontban kezdesz, itt az a hely, ahol Warriv áll, eléggé senki földje. Vele nem lesz több dolgod, mindenki más távolabb található. Ez a hely a város délnyugati falának közepénél van. Ha északnyugati irányba indulsz el, a palotánál fogod találni magad, ahova Jerhyn majd visszatér, és itt fog ácsorogni, őrök kíséretében, akiknek eszük ágában sem lesz Téged beengedni a palotába (egyelőre). A palota igen impozáns darab, sétálj fel mögé a takarásba, a kupolája csak akkor látszik :)

Kupola


A palota a város nyugati csücske. Innen ha elindulsz az északnyugati fal mentén, azonnal Elzix-be botlasz. Elzix egy elég lepusztult figura, alkoholistának néz ki, viszont nála lehet zsákbamacskát venni (gamble) Lut Gholeinben.

Ha továbbmész a fal mentén, eljutsz Greizig, aki a helyőrségi kapitány. Nála lehet zsoldosokat bérelni, akik a jelen esetben lándzsás, török bugyogós emberkék. Itt kell megemlíteni, hogy az Act II-ben a városkijáratnak két variációja van, az egyik az északnyugati falon, mindjárt Greiz orra előtt, vagy ha nem itt, akkor kicsit tovább kell menni, és az északkeleti fal közepén megtalálod. Greiz előtt a földön mást is találsz, ami fontos: itt nyílik a Csatorna (Sewers) egyik lejárata, korhadt fa csapóajtóval.

De most sétáljunk tovább az északkeleti fal mentén! A fal közepénél (ha a városkapu ott nyílik, akkor annak a bejárójánál) fogod találni Drognant, aki fontos ember. Egyrészt varázsdolgokat: tekercseket, botokat stb. árul, másrészt a küldetések során is lesz vele dolgod.

Elzix sasszézGreiz állDrognan olvasGeglash nagydarab


Drognan és a városkapu után rögtön jön a helyi vendéglátó-ipari egység, Geglash kocsmája. Be is lehet menni körülnézni, meg is lehet szólítani Geglasht, de ennél többre nem nagyon fogsz menni vele. A kocsma bejárata közelében (hol kint, hol bent) szédeleg Atma, egy csatorba bugyolált nőszemély, akinek megölték valakijét, ezért majd besegít egy küldetésbe.

Atma bentAtma kintAtma sírAtma jobban sír


A kocsma után rögtön a keleti csücsöknél találod magad, ami elég kietlen. Itt kezdődik a város délnyugati határa, ami a rakpart. A rakpart mentén nem sok minden van, kivéve Meshifet, a hajóst, aki bárkája mellett ácsorog, és majd meglátod, mire lesz jó, valamint egy aranyos kis meglepetést: egy lépcsős lejárat alján, lent a víznél szintén be tudsz hatolni a város csatornarendszerének (Sewers) első szintjére.

Ha még befordulsz a rakpart végén, már körbe is értünk, nincs semmi más a falak mentén. De ez még csak a fal volt! :) Térjünk vissza a kiindulási pontra, ahol beesel a játékba. Ha innen északkeleti irányba indulsz el, a város tengelye mentén, egy félig zárt udvarszerűségbe jutsz, aminek az oldalain itt-ott van egy csomó bejárat. Ez a város tulajdonképpeni közepe, majdnem mindent itt találsz, ami fontos.

Meshif állMeshif bemutatja a grúz népi bokázóstLysander görbeCaintől nem szabadultunk meg


A nyugati csücskében az udvarnak ácsorog Lysander, a zsémbes vénember, akitől löttyöket lehet vásárolni. Az északi csücsök Farájé, aki a helyi kovács, és kivételesen ismét NŐ. (Nem tudom, a blizzardosokat nagyon megfogta ez a női kovács téma, mindegy.) Hajigálja a kalapácsát, és elég univerzális a lelkem, mert azon kívül, hogy árulja és javítja a fegyverzetet, meglepő módon ő a helyi gyógyító is! Tőle két lépésre (plusz pont a blizzardos fiúknak :) van a ládád, ami 100% kompatibilis az Act I ládájával, mondhatni ugyanaz. (Még a tartalma is, ehe-ehe :) Szintén pár lépésre, dél felé ácsorog Cain, aki szavához híven elkísér utadon, továbbra is ingyen azonosít tárgyakat, és a küldetésekben továbbra is kulcsfigura.

Gyorstalpaló tanfolyam,...... avagy hogyan tudjuk...... hatékonyan dobálni...... a kalapácsot?
1. Súlyba helyezzük2. Lendítjük3. Ez már megy magától4. Na most kell elkapni


No hát már majdnem a végére is értünk a város leírásának. Ha hiányérzeted van, akkor nyertél :) Igen, a waypoint-ról még nem szóltunk. A központi kis udvartól északkeleti irányban fogod találni kisebb épületek között.

Waypoint