 |
 |
|
Némely tárgy anyagtalan, mintha ősi szellemek hagyták volna ránk örökül. Nem is járunk messze a valóságtól, mikor az Ethereal tárgyakról beszélünk. |
 kalandozások során gyakran találhatsz félig-meddig átlátszó tárgyakat. Általában elég ritkák, az összes tárgynak csupán néhány százalékát teszik ki. Ezek az Ethereal, vagy éteri tárgyak, melyek a Diablo II kiegészítőjével jelentek meg.
Első ránézésre egyszerű foglalatos tárgynak tűnhetnek, (hacsak alapban nem lehetnek azok, ugye) hiszen ezek nevét is szürke színnel írja ki a játék - akárcsak a foglalatos tárgyakét - közelebbről megtekintve azonban láthatóvá válik a különbség. Az éteri tárgyak alapban átlátszóak, (ez a karakteren is látszik, amennyiben fegyverről/pajzsról van szó) de emellett több fontos tulajdonsággal is rendelkeznek. | |
|
Mivel ezek a tárgyak két létsík között léteznek, erősebbek a tulajdonságaik, könnyebb a viselésük mint a normális társaiké, de a legfontosabb, hogy nem javíthatóak és alapban alacsonyabb (kb. a fele) durability értékekkel rendelkeznek. Ettől függetlenül nem érdemes lebecsülni őket.
| Az Ethereal tárgyak sebzése/védelme +50%-al magasabb, mint a normál változatoké és ez ráadásul alapsebzésként/védelemként jelenik meg, magyarul az ezeket növelő mágikus tulajdonságok (pl. Enhanced damage/defense) már ezt az emelt értéket veszik alapul. (pl. egy normál páncél védelme 20, Ethereal tárgy esetén ez 30, ha kap egy +100% Enhanced defense tulajdonságot, akkor már 60) Emellett az éteri tárgyak 10-el alacsonyabb strength és dexterity követelményekkel rendelkeznek. |
|
Az áruk nem éppen a legjobb, közel negyed annyit adnak értük az árusok, mintha nem lennének éteriek. (fontos tudni, hogy vissza sem tudjuk vásárolni őket, mert eltűnnek a kínálatból)
A javíthatatlanságuk sok módon megkerülhető: egy önjavító tulajdonságokkal (pl. replenish quantity) rendelkező éteri tárgy minden esetben képes szépen lassan feljavítani/újratölteni magát. Egy Zod rúna belehelyezésével éteri tárgyunk elpusztíthatatlan lesz és éteri tulajdonságai is megmaradnak. Van azonban néhány szabály, amit feltétlenül tudnunk kell:
1. Az önjavítás/újratöltés megszűnik működni, ha a tárgy eléri a 0 durability-t vagy quantity-t. Ekkor tárgyunk eltörik, piros színű lesz és dobhatjuk el. (már a Zod sem segít rajta)
2. Alapban emelt tartósságú ethereal tárgyban a Zod rúna hiába ad sérthetetlenséget, a tárgy ugyancsak eltörik s használhatatlan lesz (pl. Ethereal Baranar's Star).
3. Charge-al rendelkező ethereal tárgyakban a tölteteket sehogyan sem lehet feltölteni.
Zsoldosok számára kiváló felszerelés egy éteri tárgy, lévén rajtuk nem romlanak a tárgyak és a pozitív tulajdonságokat ugyanúgy tudják hasznosítani. Ezért ha csak lehetséges, mindig éteri tárgyakat adjunk nekik felszerelésként. Azok a fegyverek, amelyekkel soha nem ütünk, ugyancsak nem veszítenek durability-t, (éteri botok, pálcák) így ezek ugyanúgy használhatóak, mintha nem volnának azok (páncéloknál pl. már más a helyzet).
| Mi lehet Ethereal? Lényegében bármi, ami rendelkezik durability/quantity-vel, persze vannak kivételek. Nem lehetnek etherealok az íj és számszeríj lövedékek (arrows, bolts), dobófiolák, kulcsok, könyvek, tekercsek. A szabálynak megfelelően nem lehetnek éteriek tehát sem íjak/számszeríjak, sem alapban elpusztíthatatlan tárgyak (pl. Phase Blade), ahogy nem lehetnek éteriek az ékszerek, ékkövek, talizmánok, rúnák, drágakövek, stb. sem. Minden alaptípus lehet éteri, a seteket és craftedeket kivéve. Ezekből soha nem találhatsz ilyen fajtát. Lehet éteri egy imbue-olt tárgy is, de crafted már nem. (receptekben fel lehet használni őket, de nem maradnak éteriek) |
|
Az egyik legérdekesebb dolog az éteri tárgyak kapcsán, hogy készíthetünk belőlük Vasgólemet is, mintha csak normális tárgy volna - a gólem azonban örökli az éteri tulajdonságot és azon túl, hogy átlátszóvá válik, a fizikai támadásokra is ellenállóbb lesz. Ezt érdemes lehet kihasználni IG-t használó nekromantáknak. | |
|
A leírás LoD 1.09d alatt készült. |
|
|