
rányelvek
Ugyebár a karom típusú fegyvert érdemes használnod. Tudom, hogy jópofa dolognak tűnik például baltát a bérgyilkos kezébe adni, de nem igazán bölcs dolog. Ez az egyik.
A másik, hogy ha kétkarmos - vagyis két fegyverrel rendelkező - bérgyilkost akarsz fejleszteni, akkor a Weapon Block (Fegyverblokkolás) képzettségre legalább 10 pontot, a Claw Mastery-re (Karmok Ismerete) pedig 20-at áldozz.
A Burst of Speed-re (Vágta) szintén javaslom a 10 pontot, bármelyik irányt is választod. Ez egy hasznos képzettség.
Abból kiindulva, hogy nincs Stormshield meg Valor, de még Bartuc sem, ez az assa egy jó "minden helyen - minden időben" fejlesztés lesz, amiből igyekszünk a legtöbbet kihozni, "mindegymilesz" alapon. Célunk, hogy bárki élvezhesse a karakter által nyújtott játékélményt, cucctól és időtől függetlenül.
Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy változatlanul roppant fontos dolog a Diablo-ban az itemhasználat. Az itemek nélküli játéknak is megvan a maga varázsa, de én itt most karakter- és itemcentrikusan fogom ecsetelni az assassinban rejlő lehetőségek széles skálájának néhány variációját.
És végül egy jó tanács:
A bérgyilkos nem barbár, de erre te is rá fogsz jönni rövidesen.
Ami a felszerelést illeti, próbálj meg foglalattal rendelkező karmokat használni és koponyákat rakni bele. Ezzel életet és manát lophatsz. A tárgyakon figyelni kell az alábbi modokat:
Ha rare tárgyról beszélünk: life/mana stolen, faster hit recovery, increased attack speed, enhanced damage, faster run/walk, faster cast rate, 1-3 to skill / skilltab, resistance, attack rating... a jó damage pedig excep és elite karmokon megfigyelhetően 100 körül mozog.
Ha magic tárgyakról beszélünk, akkor ring of the leech/lamprey - amin stolen van, boots of haste - amin run van, shimmering amulet - amin all resist van, és akkor még jöhet a cruel karom, ami ritka, mint a fehér holló, de rá lehet akadni hosszas shoppingolás után act5-ben hellen. Ezek egyébiránt lényegesen használhatóbbak, mint rare társaik, eltekintve attól a karomtól, amit nemrég adott Anya. És eljutottunk egy sarkalatos ponthoz, ugyanis az Anya-tól kapott tárgyaknak jobbára nagy hasznát vesszük a továbbiakban, nem beszélve az Akara es Ormus által adott gyűrűkről.
Kezdetben tehát ott állunk kis fekete dresszes csajszinkkal, aki már hisztizik, hogy nagyon zúzhatnékja van. Az első jópár skill-t csak Claw Mastery-re érdemes tenni, míg véleményem szerint a statpontok egytől egyig mehetnek Dexterity-re. Tulajdonságaid közül az ügyességre lesz nagy szükséged, hiszen ez adja a támadó- és védő-, valamint a pajzsos orgyilkosnál a blokkoló érteket. Az erő fejlesztése ehhez - és a vitalitáshoz képest - másodlagos kezdetben. Így nem lesz gond a gyilkolással, a gargantuan beast-eket is képesek leszünk két ütésből kivégezni, és a blocking rate is kellőképpen kidolgozásra kerül. A plusz pontokat viszont - Den és Radament - a martial ágon először Tiger Strike-ra (Tigriscsapás), majd pedig később Cobra Strike-ra (Kobramarás) érdemes tenni. A Claw Mastery-t vigyük el huszadik szintig mindenképpen. Ez biztosítja az attack rating-et és sebzést, míg a Cobra Strike biztosítja a life és mana stealt.
Sokaknak jó ötletnek tűnik egyből nekiesni a Tiger Strike-nak, impresszív sebzésbónusza miatt. De ne essünk csapdába: akinek nincsenek az Attack Ratinget drámai mértekben megsokszorozó tárgyai, először mindenképpen a Claw Mastery-vel foglalkozzon.
A Claw Mastery-be fektetett pontjaink meghozzák gyümölcsüket, és gond nélkül haladunk tovább utunkon. A következő szinten viszont ránk köszön a Burst of Speed, ami véleményem szerint nagyon fontos skill az assassin számára. Sokszor ez húz ki minket a bajból, és az általa nyújtott increased attack speed is nagy hasznunkra van a gyorsabb gyilkolásban. Nem elég ugyanis jól blokkolni és nagyot ütni. Amennyiben véletlenül körbevesznek minket, szükségünk van a Cobra által nyújtott leech biztonságára is, és a támadasi sebességre, ami segít minket abban, hogy két blokkolás között ütni is tudjunk. Megesik ugyanis, hogy block lock alá kerülünk, vagyis a blokkolástól nem tudunk visszatámadni.
A Burst of Speedet érdemes tizedik szintig növelni felváltva fejlesztve a Claw Mastery-vel, vagy akár egyből elpakolni rá folyamatosan tíz pontot. Ez kárpótol minket az attack rating kiesésért, többet ütve tapasztalatom szerint ugyanannyi eséllyel találjuk el a célpontot, mintha egy lassút ütnénk.
Karakterünk tizenkettedik szintjénél pedig eljön a pillanat, hogy már nem elég csak Dexterity-re tenni a statokat, kell Strength és Vitality is. Huszadik szintig a következő variációkat javaslom:
1 Str - 3 Dex - 1 Vit azoknak, akik a Burst of Speed-et fejlesztik inkább tizedik szintre - a több Dex viszonylag jól szinten tartja az attack ratinget.
2 Str - 2 Dex - 1 Vit azoknak, akik a Claw Mastery-t fejlesztik Burst nélkül. Őket nem nagyon fogják sebezni, hiszen minden hozzávetőlegesen egy ütés lesz számukra.
Egyéb variációkkal is lehet próbálkozni. Eddigre ugyanis kialakul bennünk, hogy mit is használunk inkább - a sebességünket, vagy inkább szeretjük, ha egy ütésből meg van oldva minden.
Az act2-es zsoldosokat mindenkire rábízom, hogy mit használ - én nem élesztem őket újra, ha esetleg elpatkolnak.
Huszadik szint után akár Burst, akár Clawmast van kéznél - eljutottunk Mefihez, és őt le kell tudnunk verni. Ide kell a Cobra Strike, és rengeteg antidote. Itt viszont elkezdhetünk a csapda-ágra pakolni egy-egy pontot lefelé haladva a baloldali ágon.
Harmincadik szinten jutunk Diablo-hoz, akivel hasonlóképpen el tudunk bánni, mint testvérével, és ekkor már kéznél van a Death Sentry (Halálőr), amely remek szolgálatot tesz a tömegben.
Negyvenedik szintig ezt érdemes is nyomatni rendesen, ha nem áll rendelkezésünkre egy rakat jobb unique cucc - a Claw Mastery-vel egyetemben. (Emlékezzünk: Clawmastra 20!) Mi gyártjuk a hullát a csapdánknak, amely még több hullát gyárt nekünk. Szép az élet, nemde? Hát még a halál - persze, ha nem a mienk. És ehhez bizony itt már jól kell tudni működni.
Mert ez
Itt már biztos tudjuk, mit akarunk. Ha nincs sok brutális unique cuccunk, menjünk szépen tovább a kitaposott ösvényen: Clawmast max, Death Sentry max. Nem lesz különösebb gondunk semmivel. Ekkorra lesz korrekt Strength, tehát mehet a Dex megint. Ugyanis itt már keményebbek az ellenfelek - nagyobbat ütnek és a defense is nagyobb rajtuk. Kell tehát az AR.
Valahol negyvenedik szint előtt dönthetünk úgy is, hogy Venom (Méreg), vagy valamelyik Shadow tetszik inkább, esetleg megpróbálkozunk a martial-ágról valamivel. Ebben az esetben is érdemes egy pontot a Death Sentry-re áldozni, ami a nekromanta Hullarobbantás képzettségéhez hasonló támadást intéz. Egy pont elegendő lehet rá, és a megfelelő helyre téve óriási pusztítást végez.
Használhatóak még a Wake of Fire (Tűzkeltő) és a Lightning Sentry (Villámőr) csapdák is. Elemi sebzésük figyelemre méltó lehet.
Dönthetünk a Tiger mellett, vagy választhatjuk a Phoenix Strike-ot (A Főnix Támadása). Ezeket - illetve közülük egyet - érdemes maxolni. De ha szeretünk ugrálgatni, a Dragon Flight (Sárkányrepülés) is jó választás - de erre is csak egyet tegyünk kezdetben. A harcművészeti táblán látható támadások közül a Phoenix és a Dragon Flight a legsokoldalúbban használható képzettség. Ha kétkarmos bérgyilkossal játszol, a Dragon Claw (Sárkánykörmök) képzettséget érdemes megfelelő szintre fejleszteni számára.
Okos dolog még a Mind Blast (Agypusztítás) a jobboldali utolsó shadow-skill, mely nem csak jól stunol - vagyis megszédíthetjük vele némely szörny fejét is, de az egyszerű (nem minion és nem unique) szörnyeket rövid időre egy búgócsigaszerű jelzéssel a többiek ellen is fordíthatunk. Egy pont elegendő rá. Tanulmányozd a Tudás Fáját, hogy mit tud.
Az Shadow Master (Árnymester) vagy Shadow Warrior (Árnyharcos) jó társ, és igencsak erősnek bizonyul magasabb (20+) szinteken. Érdemes rájuk legalább egy pontot rakni.
A Fade (Homály) megnöveli ellenállásunkat, és csökkenti az átkok időtartamát rajtunk. Erre 10-nél többet nem tartom érdemesnek áldozni, pláne, hogy egyszerre nem lehet rajtunk a Burst-tel és harmincadik szintű társával, ami nem más, mint a:
Venom. Ezzel hatalmas mérgező támadásokat vihetünk be ellenfeleinknek. Maxoljuk, ha már nekikezdtünk. Úgy az igazi. Jó választás ez is, mert castolása után a doboz tetején feltüntetett időpontig megőrzi kiváló minőségét - kockázatok és mellékhatások tekintetében pedig teljesen biztosak lehetünk. Már ami azt a szerencsétlen szörnyet illeti, akit megütünk ennek a hatóideje alatt.
Jó taktika sorban mérgezni pár szörnyet, és tovább haladni a többire. Megesik, hogy amit nem ölünk meg azonnal az ütéssel, az is elpatkol mérgünk miatt.
Jó megoldás castolni a Venom-ot, majd a kiszemelt áldozatra ugorva Dragon Flight-tal megitatni vele a finom kis házi zöldséglevest.
Nightmare Mephisto-t legyőzve már biztosak leszünk dolgunkban, és abban is, hogy mit is akarunk az assából kihozni. Ha nem tetszik, jó lesz cuccot tartani. Ha pedig igen, cowon Death Sentry-vel és/vagy maxolt Phoenix-ünkkel viszonylag könnyedén megálljuk helyünket.
Függelék: assy a gazdagoknak
Nos, ha PvM trapstert akarunk: dual leech, 20 IAS kesztyű / Magefist, 2 soj + 2 skilles amu, dual Bartuc, Harlequin, Vipermagi, esetleg Valor, vagy bármilyen skillmodos páncél, Silkweave csizma, és Trang-Oul öv.
Ha PvM martialost akarunk, akkor Nati set tökéletes. Vagy a jó öreg Gaze, Storm, Shaft, Angelic amu/ringek, dual leech kesztyű, és valami ultra brutál karom, vagy egy Bartuc.
Ugyebár egy teleporttal egybekötött támadásról van szó, ami befejező ütésként működik. Feltöltöd magad, például egy szörnyfőnök valamelyik társán, aztán amikor már minden szükséges feltöltés rajtad van, rárepülsz a főnökre. Aztán amikor nagyon körbevettek, megcélzod a kívülállók egyiket, és sicc! Így minimális erőráfordítással le tudsz szedni - például act2-es múmiákat (unraveller és társai) vagy oblivion knightokat Chaos Sanctuary-ban anélkül, hogy az összes társukkal végeznél előbb.
Azon keveseket, akiket feltöltés közben megöltél, nyugodtan használd a Death Sentry töltényének. Egész szép láncreakciót lehet elindítani viszonylag kevés hullából is.
A Dragon Flight jó még gyors haladásra is olyan helyeken, ahol ez gyalog picit nehezebb, pl.: Arcane Sanctuary-ban. És van még egy érdekes trükk: bal gomb Dragon, jobb gomb Shadow Warrior, árny kirak túloldalra egy szakadék fölött, gyorsan unsummonra váltasz, és bal gombbal megcélzod az árnyadat. Erre a bérgyilkos oda fog repülni hozzá.
A képzettség további alkalmazásáról a következő oldalon, a párbaj módszereinél olvashatsz, amelyet itt találsz: "Raiu, mint bérgyilkos II."