Harci képzettségek
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A barbárok harci képességei messze földön hírhedtek és rettegtek, nem véletlenül.
em sokan szeretnének egy harci dühtől fűtött, hét-nyolc láb magas, több száz kilós acél és hústömeggel szembeszállni, kinek fegyverét ráadásul az ősi ösztön és a már fiatalon megszerzett harci tudás keveréke villogtatja baljóslatúan...


A harci képzettségek használatával nő a támadás pontossága és nagyobbat is tudunk sebezni ellenfeleinken. Néhány képzettség még a támadás sebességét is befolyásolja - gyorsabbá téve azt többször csaphatunk le ellenfeleinkre ugyanannyi időn belül. De ezek csak alapok, a legtöbb harci képzettség ezeken felül különlegességekre is képes. Ezek a támadások ugyanúgy próbára teszik a barbár szellemi erejét, mint például egy nekromantáét idézéskor - hiszen neki is összpontosítania kell. Mivel általában egy barbárnak nincs túl sok manája, célszerű ezen képzettségek használatához beszerezni valamilyen manalopó tárgyat, hogy folyamatosan használhassa őket.

Képzettségei közül a Berserkre mindenfajta fejlesztésű barbárnak áldoznia kell - a fizikai támadásra immunis ellenfeleiket ezzel könnyedén legyőzhetik - hiánya sok vesződéssel jár.

1. szintű képzettségek

Bash - Ütés
Ezt a képzettséget használva jelentősen megnövekszik a támadásod és a sebzésed, ráadásul ha eltalálod az ellenfeled - ezt egy vörös felvillanás is jelzi - még hátra is lököd. Nem túl hatásos skill, a későbbi képességekkel sokkal többre leszünk képesek. Mivel előfeltétel, egy pont szükséges rá.


6. szintű képzettségek

Leap - UgrásDouble Swing - Kettős Csapás
Mint a neve is mutatja, ez egy ugrás. Egyszerűen ugrasz egyet, és földet éréskor ellenfeleid ettől megtántorodnak. A szint növekedésével növekszik ugyan az ugrás távolsága, de még így sem érdemes egy pontnál többet adni rá, mert a Leap Attack-el már első szinten is bármekkorát ugorhatunk, ráadásul azzal ölhetünk is.
Ugrás közben nem ihatsz, nem mozdíthatsz el semmit az Inventoryban és fegyvert sem válthatsz.
Ez a képzettség csak akkor használható, ha a barbár két fegyvert forgat a két kezében. Növeli a támadás pontosságát, miközben a két kézben levő fegyverrel gyors egymásutánban csap egyet-egyet a barbár ugyanannyi idő alatt, mint egy fegyverrel. Ha több célpont van, felválta ütjük az ellenfeleket, ha csak egy, mindkét ütést az az egy szenvedi el. Egy pontnál többet nem érdemes rárakni a későbbi Frenzy miatt, de mivel a Double Swing támadása alapban emelt sebességű, ez az egy szint jóideig hasznosabb lehet, még mielőtt amaz maximális szintű lenne.


12. szintű képzettségek

Stun - LetaglózásDouble Throw - Kétkezes Hajítás
A Letaglózás növeli a támadás pontosságát, mialatt az ellenség a megrázó erejű ütéstől el is kábul egy rövid időre. Magasabb szinten tovább növekszik a kábulás időtartama és a találati pontosság, de nem érdemes egy pontnál többet rakni rá, mivel a kábultság ideje magas szinten is nagyon rövid marad. Nagy hátránya, hogy csak egy ellenfélre hat, és a sebzést sem növeli.
Amennyiben hajítófegyveres barbárt fejlesztünk, ez a képzettség mindenképpen szükséges. Egyszerre két dobófegyvert hajíthatunk el vele, növelt támadási pontossággal. Használata előtt Frenzyzzük fel magunkat, így gyorsabban oszthatjuk a halált.


18. szintű képzettségek

Leap Attack - Ugró TámadásConcentrate - Összpontosítás
Bár Classic változatához képest gyengült, továbbra is nagyon hasznos képzettség. Jelentősen növeli a támadást és a sebzést. Ezzel egy ugrással ott teremhetsz az ellenfeled mellett, bármekkora (látható) távolságból, átugorva akadályokat (falakat nem), majd leérkezéskor ellenfelünk hatalmas sebzést szenved el. Közvetlen közelről viszont nem adja le ugyanazt a sebzést, csupán a Normal Attack-nak megfelelőt. Egy pont mindenképpen kell rá, de többet nem biztos, hogy megér. Azért olyan túl sokat nem fogod használni, viszont nagyon hasznos IM ellen, vagy ha a szükség úgy hozza, menekülésre is.
Ugrás közben nem ihatsz, nem mozdíthatsz el semmit az Inventoryban és fegyvert sem válthatsz.
Még a barbárok között is csak kevesen ismerték fel a Concentrate képzettség valódi erejét - ez a félbeszakíthatatlan támadás növeli a támadás pontosságát, a sebzést és ami a legfontosabb, a védelmet is. A védelem növelése csak támadás közben lép életbe, de ehhez nem szükséges találat. Hatalmas páncélokkal, a Shouttal és Iron Skinnel kombinálva - amelyek szintén növelik a védelmet - majdhogynem sérthetetlenné tehetjük barbárunkat (bár az is igaz, hogy az életbevágóan fontos Berserk használata arra az időre ezt a nullával teszi egyenlővé). Egy ilyen barbár esetében kimaxolása ajánlott, egyébként egy pont elég rá.


24. szintű képzettségek

Frenzy - Harci Láz
Ha két kézzel harcoló barbárunk van (általában ez kardos vagy hajítós barbárt jelent), akkor ezt a képzettséget szinte kötelező használni, ha nem, akkor ezt a teljes ágat hagyjuk ki. A Harci Láz során növekszik a sebzés, a támadás pontossága és sebessége. Különlegessége, hogy sikeres találat esetén rövid időre fel is gyorsulunk, mozgásban és támadási sebességben egyaránt - és ez minden sikeres találat esetén folyamatosan nő. Használatán kívül sebességünket még tovább gyorsíthatjuk Increased Speed-del. Lehetőleg a jobb oldali skillre állítva használjuk, mert később túl gyorsak leszünk ahhoz, hogy egyenként jelölgessük ki az ellenfeleket...


30. szintű képzettségek

Whirlwind - ForgószélBerserk - Tombolás
Régóta a barbár egyik legjobb támadó képzettségként tartják számon. Bár először még csökkenti a sebzésed, de ahogy egyre több és több skillpontot áldozol rá, úgy csökken a mínusz, majd egy idő után plusszba megy át. Használatával a barbár forgószélszerűen kezd el pörögni, mialatt a körülötte állókat villámgyors csapásokkal súlytja. A pörgés ideje alatt a fagyasztások lassító hatása nem érvényesül rajtad. A fegyvered sebessége és hossza (range) is számít, hogy mennyire hatékonyan tudsz vele írtani. Ha két fegyvert használsz, a jobb oldali (Inventory szerint) fegyver sebzése 50%-ban beszámít. Minél előbb érdemes kimaxolni, de a magas mana igénye miatt mellé szükséges elegendő manalopás is.
Pörgés közben nem ihatsz, nem mozdíthatsz el semmit az Inventoryban és fegyvert sem válthatsz.
A Berserk a fizikai sebzésedhez adja annak x%-át, mint mágikus sebzést. Használata közben teljesen védtelen leszel (defense = 0), aminek ideje magasabb szinteken egyre csökken. Életbevágóan fontos képzettség, egy pont mindenképpen szükséges rá, hogy a fizikai támadásra immunis ellenfeleket is le tudjuk győzni. Kimaxolva brutális sebzést lehet vele elérni, ezt általában mace-es barbárok teszik meg.
Immune to Magic szörnyekre nem hat.

A leírás LoD 1.09d alatt készült.