
a sikeresen lekalapáltad Andarielt, és visszamentél a táborba Warrivhoz, rákattintottál az új "Go East" menüpontra, akkor az átvezető videó után az Act II-ben találod magad. Az Act II talán a legcsalafintább, legváltozatosabb helyszín a 4 közül. Az összes többi részben tulajdonképpen egy láncra vannak felfűzve a helyszínek, itt viszont nem, meg fogod látni. A kacifántos útvonal miatt a helyszínek leírása kicsit küldetésleírásba csap át, kényszerűen :)
Az Act II a "Sivatag Gyöngyszeme", Lut Gholein város és az azt körülvevő sivatagos részek helyszíneiből áll. Maga a város is igen kiterjedt, legalábbis az íjász táborhoz képest. Ahogy "földet érsz", mindjárt ott fog tolongani melletted Warriv, aki ha akarod, visszavisz az íjásztáborba. (Természetesen waypoint segítségével az Act I bármelyik helyszínére visszajuthatsz majd a játék során.) Warriv mellett Jerhyn áll, aki a város kormányzója. Nem ez a helye, csak Téged üdvözölni jött ide, ha otthagyod, szépen vissza fog sétálni a palotájába.
 |  | | | Warriv áll | Warriv nyújtózkodik | Jerhyn hazaért | Kaelan nem enged be |
|
Nade hogy is néz ki a város? Az Act I-gyel ellentétben, ahol a középpontban kezdesz, itt az a hely, ahol Warriv áll, eléggé senki földje. Vele nem lesz több dolgod, mindenki más távolabb található. Ez a hely a város délnyugati falának közepénél van. Ha északnyugati irányba indulsz el, a palotánál fogod találni magad, ahova Jerhyn majd visszatér, és itt fog ácsorogni, őrök kíséretében, akiknek eszük ágában sem lesz Téged beengedni a palotába (egyelőre). A palota igen impozáns darab, sétálj fel mögé a takarásba, a kupolája csak akkor látszik :)
 | Kupola |
|
A palota a város nyugati csücske. Innen ha elindulsz az északnyugati fal mentén, azonnal Elzix-be botlasz. Elzix egy elég lepusztult figura, alkoholistának néz ki, viszont nála lehet zsákbamacskát venni (gamble) Lut Gholeinben.
Ha továbbmész a fal mentén, eljutsz Greizig, aki a helyőrségi kapitány. Nála lehet zsoldosokat bérelni, akik a jelen esetben lándzsás, török bugyogós emberkék. Itt kell megemlíteni, hogy az Act II-ben a városkijáratnak két variációja van, az egyik az északnyugati falon, mindjárt Greiz orra előtt, vagy ha nem itt, akkor kicsit tovább kell menni, és az északkeleti fal közepén megtalálod. Greiz előtt a földön mást is találsz, ami fontos: itt nyílik a Csatorna (Sewers) egyik lejárata, korhadt fa csapóajtóval.
De most sétáljunk tovább az északkeleti fal mentén! A fal közepénél (ha a városkapu ott nyílik, akkor annak a bejárójánál) fogod találni Drognant, aki fontos ember. Egyrészt varázsdolgokat: tekercseket, botokat stb. árul, másrészt a küldetések során is lesz vele dolgod.
 |  |  | | Elzix sasszéz | Greiz áll | Drognan olvas | Geglash nagydarab |
|
Drognan és a városkapu után rögtön jön a helyi vendéglátó-ipari egység, Geglash kocsmája. Be is lehet menni körülnézni, meg is lehet szólítani Geglasht, de ennél többre nem nagyon fogsz menni vele. A kocsma bejárata közelében (hol kint, hol bent) szédeleg Atma, egy csatorba bugyolált nőszemély, akinek megölték valakijét, ezért majd besegít egy küldetésbe.
| | | | Atma bent | Atma kint | Atma sír | Atma jobban sír |
|
A kocsma után rögtön a keleti csücsöknél találod magad, ami elég kietlen. Itt kezdődik a város délnyugati határa, ami a rakpart. A rakpart mentén nem sok minden van, kivéve Meshifet, a hajóst, aki bárkája mellett ácsorog, és majd meglátod, mire lesz jó, valamint egy aranyos kis meglepetést: egy lépcsős lejárat alján, lent a víznél szintén be tudsz hatolni a város csatornarendszerének (Sewers) első szintjére.
Ha még befordulsz a rakpart végén, már körbe is értünk, nincs semmi más a falak mentén. De ez még csak a fal volt! :) Térjünk vissza a kiindulási pontra, ahol beesel a játékba. Ha innen északkeleti irányba indulsz el, a város tengelye mentén, egy félig zárt udvarszerűségbe jutsz, aminek az oldalain itt-ott van egy csomó bejárat. Ez a város tulajdonképpeni közepe, majdnem mindent itt találsz, ami fontos.
 |  | | | Meshif áll | Meshif bemutatja a grúz népi bokázóst | Lysander görbe | Caintől nem szabadultunk meg |
|
A nyugati csücskében az udvarnak ácsorog Lysander, a zsémbes vénember, akitől löttyöket lehet vásárolni. Az északi csücsök Fará-é, aki a helyi kovács, és kivételesen ismét NŐ. (Nem tudom, a blizzardosokat nagyon megfogta ez a női kovács téma, mindegy.) Hajigálja a kalapácsát, és elég univerzális a lelkem, mert azon kívül, hogy árulja és javítja a fegyverzetet, meglepő módon ő a helyi gyógyító is! Tőle két lépésre (plusz pont a blizzardos fiúknak :) van a ládád, ami 100% kompatibilis az Act I ládájával, mondhatni ugyanaz. (Még a tartalma is, ehe-ehe :) Szintén pár lépésre, dél felé ácsorog Cain, aki szavához híven elkísér utadon, továbbra is ingyen azonosít tárgyakat, és a küldetésekben továbbra is kulcsfigura.
Gyorstalpaló tanfolyam,... | ... avagy hogyan tudjuk... | ... hatékonyan dobálni... | ... a kalapácsot? | |  | | | 1. Súlyba helyezzük | 2. Lendítjük | 3. Ez már megy magától | 4. Na most kell elkapni |
|
No hát már majdnem a végére is értünk a város leírásának. Ha hiányérzeted van, akkor nyertél :) Igen, a waypoint-ról még nem szóltunk. A központi kis udvartól északkeleti irányban fogod találni kisebb épületek között.
Ha meguntad a verőfényes várost, lemerészkedhetsz az alá is, a sötét, bűzös csatornákba. Lám, itt még a város területéről sem kell kilépned ahhoz, hogy vérszomjas ellenfelekkel ne találkozz.
| Csatornák
(The Sewers)
A város alatt húzódó, azt behálózó csatornarendszerbe már a helyiek sem mernek lemenni, ami nem csoda, hiszen a három szint sok veszélyt rejt magában. Több őr is megpróbált szembeszállni a város alatt rejtőzködő démonokkal és élőholtakkal, de nem soknak sikerült egyáltalán élve kijutni innen... Már oszlásnak indult, de mégis élő holtak, Lángoló Csontvázak és Szablyás Macskák várják az ide merészkedőket némi vacsora reményében... Lent a harmadik szinten, távol a napsütéstől pedig egy réges-régen eltemetett, most azonban feléledt múmia, Radament uralkodik a maga élőholt seregével. |
|
A városból két irányban lehet kimenni a sivatagba, az egyik a Greiz, a másik a Drognan melletti kapu (vagy az egyik, vagy a másik helyen lesz). A forró homok szinte hullámzik a hőségtől, száraz, élettelen sziklákat látsz mindenfelé. Utad mégis erre vezet...
| Sziklás Pusztaság
(Rocky Waste)
| | Köves Sír
(The Stony Tomb)
| | Száraz Dombok
(Dry Hills)
| | A Holtak Csarnokai
(The Halls of the Dead)
| | Távoli Oázis
(Far Oasis)
| | Féreg Odú
(Maggot Lair)
| | Az Elveszett Város
(The Lost City)
| | Ősi Csatornák
(Ancient Tunnels)
| | Kigyók Völgye
(Valley of the Snakes)
| | A Karmos Viperák Temploma
(Claw Viper Temple)
| | Hárem
(Haarem)
| | A Palota Pincéje
(Palace Cellar)
| | Misztikus Menedék
(Arcane Sanctuary)
| | Mágusok Völgye
(Valley of the Magi)
| | Tal Rasha Sírja
(Tal Rasha's Tomb)
| | Tal Rasha Kamrája
(Tal Rasha's Chamber)
|
|
Miután a városlakók is megtudják a rossz hírt, Jehryn azonnal utasítja Meshifet, hogy szállítson téged Kurastba, amilyen gyorsan csak tud. Rozoga teknő, annyi szent, de a tapasztalt tengeri medve érti a dolgát. Elhagyjátok a Sivatag Gyöngyszemét és hamarosan már Kurast sűrű, párás dzsungelei várnak Rád...
A leírás 1.10 LoD patch alatt készült.