Diablo Páholy
Töltőképernyő átugrása

Látókörök, hatótávok

Közzétéve: Kategória:Tudás FájaFeljegyezte: Neomundi

Ezen az oldalon a játékban előforduló különböző látókörökről, hatótávokról olvashattok.

Gyakran találkozhattok a játékban olyan számszerűsített kifejezésekkel, mint yard, radius. Ezek főleg különböző képzettségek hatótávolságát jelölik, de ide tartozik pl. a light radius is. Az egyetlen probléma ezekkel, hogy egy-két kivételtől eltekintve lényegében ezek vizuálisan nem láthatóak, vagy nem túl tisztán. Ebben próbálunk most valamelyest segíteni.

A Diabloban úgynevezett izometrikus, perspektív látószöggel rendelkezik a játékos, tehát lényegében adott szögben (talán 30° ?) “rálát” a pályára. Ennek középpontjában mindig a karakter áll. A látószög lényegéből adódóan adott távolságig mindent láthatunk, ami a karakterünk előtt vagy mögött van – ennek csak a képernyő széle szab határt. 🙂 A döntött látószög miatt a különböző hatótávolságok nem látszanak azonosnak horizontálisan (“jobb-bal” irányban) és vertikálisan (“fel-le” irányban), pedig a távolság ugyanakkora.

Magának a karakternek is van egyfajta saját látótere, ez a Light Radius, ami egy fénykörként jelenik meg a karakter körül. Igazából csak annyi szerepe van, hogy az ezen kívül eső terület sötét helyeken és esti kalandozások során sötétségbe burkolózik, ezzel nehezítve az észlelést (de nem válik teljesen sötétté, “nem láthatóvá”). Ennek növelésével egyre nagyobb területeket láthatunk “világosban”. A karakter alap fényköre nagyjából 30 light radius. Egyes helyeken barlangokban sötét kutak alján 8-10-re csökken a light radius és az azon kívül eső részek teljes sötétségbe burkolóznak!  Bár a fénykör széle nem éles, kifelé halványodik, ennek ellenére körülbelül így néz ki:

A korábbi résszel ellentétben sokkal nagyobb felbontásban élvezhetjük a játékot és 16:9-es monitor esetén már a 100 yard-ig is elláthatunk a képernyő jobb és bal felső sarkában.

Hatótávok

Különböző hatótávok is léteznek a játékban, melyek a különböző képzettségekkel vannak kapcsolatban. Ezek körkörösek, a karakter körül hatnak adott távolságig, melynek mértéke yard. A képzettségek lehetnek különböző robbanások, aurák és átkok hatóterületei. Szemmel a legtöbbjük nem látható, így igazából elég nehéz felmérni, meddig is hat pl. egy robbanás.

A korábbi részhez képest 1 új fogalommal is bővült a játék és ez pedig a pickup radius (korábban a pénz  is kézzel kellet felszedni de most már ezt is automatikus felvesszük) amit növelhetünk akár több 10 yardra is ebből például remekül leszűrhető a yardok mennyisége.  Az élet gömbökhöz is tartozik egy pickup radius szóval láthatjuk a korábbi részhez képest sok új funkcióval bővült a hatókörök tárháza.

A feljegyzés 2.6.1 alatt készült.

Megtekintések:   221   Hozzászólások:   0   Kedvelések: 0

Hozzászólás a feljegyzéshez

A password will be emailed to you.