Oltárok

A Diablo III világában kalandozva ősi oltárokra bukkanhatsz, amelyek megérintve kifejtik mágikus hatásukat. Az oltárokról és hatásaikról ebben a feljegyzésben olvashatsz.

Biztosan emlékszel még a korábbi részek oltáraira ha nem és érdekel a Diablo 1-es oltárokat megtalálhatod itt a Diablo 2-es oltárokat pedig itt.  Ezek az oltárok többnyire növelték a karaktered egyes tulajdonságait. A korábbi részben a különböző oltároknak volt nevük és ha kicsit jártasabbak voltunk a témában már tudhattuk, hogy melyik mit fog okozni.
Valami nagyon hasonló elvek menték kerültekbe a 3.ik részbe is az oltárok.

Többségük hatása egy kis ideig hat csak rád, azután áldásuk szertefoszlik, mintha soha nem is lett volna. Ebben a részben nem a fejed felett láthatod az adott jótékony hatást, hanem kicsivel az akcióbár felett, itt mutatja hogy mennyidő múlva jár le az effektus.
Szintén komoly változás a korábbi részhez képest, hogy egyszerre már nem csak egy ilyen hatás hanem akár több is rajtad lehet egy időben. Ezen felül ebben a részben az átkot szóró oltárok is megszűntek. Viszont továbbra is maradtak olyan oltárok amik szörnyeket idéznek meg, illetve ha Nemesis Bracer van rajtunk bármelyik oltár megérintésével egy Elit Packot idézhetünk. Ez Greater Riftben nagyon jól jöhet.

Az előzmények tekintetében nézzük meg, milyen oltárok kaptak szerepet ebben a részben.
Alap vetően sajnos 3 féle kinézete van az oltároknak és pilonoknak így csak a nevük alapján tudjuk meg különböztetni őket.
2.4.2 óta a térképen különböző kinézettel mutatják meg hogy milyen pilonnal vagy oltárral van dolgunk.
Az oltárok általában 2 percig fejtik ki hatásukat, de ha felvesszük a Gloves of Worship kesztyűt akkor 10 percig fog hatni.
Kezdjük a normál oltárokkal.

Oltárok

  • Enlightened: 25% bónus tapasztalati pontot adni a megölt szörnyek után. Ez a különböző tp pontok-ra halmozódik.
  • Frenzied: Megnöveli a támadási sebességet (Attack Speed) 25%-al.
  • Blessed: A beérkező sebzéseket 25%-al csökkenti.
  • Fortune: Megemeli a mágikus tárgy és arany találási esélyed 25%-al.
  • Empowered: 100%-al növeli a fő erőforrás (Primary Resource)-od újratöltődését, illetve felezi a képességed lejárási idejét.
  • Fleeting: 25%-al emeli a futásod sebességét és 20 yard-ra emeli az automatikus arany felvételt.
  • Bandit:  10-15 random goblint hív elő, ennek az egynek különleges kinézete van egy jó tömött zsák van a tetején és kis goblin arcokkal díszített az oltár.

 

Elátkozott Oltárok

Kinézettre olyan mint, egy normál oltár, de pirosas köd lepi a környezetét. Ha ezt az oltárt megérintjük egy random esemény kezdőik.
Általában 5 szörny támadási hullámot kell legyőznünk az idő lejárta előtt, ha sikeresen teljesítjük egy láda lesz a jutalmunk.
Egy másik típusú küldetés hogy egy Elit Packet hív le, az oszlop és 30 másodperc alatt végeznünk kell velük.
Ritka, de nem lehetetlen hogy Elit Pack helyett egy Boss-t hív elő az oltár, itt 45 másodpercünk van, hogy végezzünk vele.

 

Pilonok

Riftekben és Greater Riftekben a korábbi oltárok, helyett még erősebb hatásokkal bíró pilonokkal találkozhatunk!
2 perc helyett a pilonok, általában csak 30 másodpercig áldanak meg bennünk (Gyorsaság és Pajzs védelem 60 másodpercig tart)
A pilonok hatásait semmilyen módszerrel nem lehet meghosszabbítani.
Tekintsük meg milyen pilonok léteznek:

  • Conduit: Villámlás aurát kapunk, minden szörny vagy objektum (törhető objektum) ami a közelünkbe kerül durván 4000%-os villám csapás éri. Gyakori hogy kritikális ütést mér a szörnyekre így még több sebzést okozva. De van egy határ egyszerre csak bizonyos számú ellenfelet tud meg csapni, illetve 2 másodpercenként csak egyszer csaphat ugyanabba az ellenfélbe. Valamivel a Rift őrökbe és Bossokba kevesebb sebzést okoz. Greater Riftekben a Conduit pilon a GR szintekkel skálázódik.
  • Speed: A támadási sebességed 30%al növekedik és a futási sebességed 80%-al. Ez a hatás 1 percig tart. Amíg a hatás tart áthaladhatsz a szörnyeken, az ellenfelek odébb lökődnek és sebződnek. Az utadba kerülő törhető objektumok szét hasadnak.
  • Shielding: Minden típusú sebzés ellen teljes védettséget nyújt. A környező szörnyek által okozott sebzés visszahat rájuk.
  • Power: Az okozott sebzésed 400%-al növekedik.
  • Channeling: Ha hozzáérünk a pilonhoz minden képességünk újratöltődik, a továbbiak 75%-al csökkenti a képességek újratöltési idejét. A képességek ingyenesen használhatóvá válnak. (Manna, fury stb) Egyes képességekből bármennyi letehetővé válik pl őrszemből(Sentry), Csontváz mágus(Skeletal Mage).

Kutak

A Diablo 3-ban kétféle kúttal találkozhattok az egyik jól ismert Healing Well ami értelemszerűen feltölti az életerőnket.
Viszont van egy speciálisabb kút ez pedig a Pool of Reflection.
Ha iszunk a kútból akkor feltöltődik az életerőnk ezen felül pedig osztály specifikusan tapasztalati pont bónuszt kapunk.
Vagy is ha barbárral iszunk és belépünk egy démon hunterrel akkor az nem részesülhet a bónusz tp-ben.
Osztályon belül viszont ha átlépünk egy másik szobába a hatás megmarad.
A tapasztalati bónusz hatásáról még bővebben:
Az következő szint eléréséhez szükséges tapasztalati pont 10%-át meg kapod (pl 1-ről 2-re lépéshez, 100xp kell összesen akkor kapsz 10 tpt.) , illetve 25%-ra emelkedik a a tapasztalat szerzés (minden forrásból).
Ha meghalsz bármilyen okból akkor sajnos a hatás megszűnik.

Átkok

Nos hogy mégse legyen teljesen igazunk, ugyan az oltárok valóban nem átkoznak meg bennünket, de egy Bajnok, ritka és vagy Elit szörnyek egyes képességei ha eltalálnak akkor komolyabb átkokat is kaphatunk ilyen például a curse of resistance aminek hatására feleződik a mágikus sebzések elleni ellenálló képesség.

Ezeket szintén az akció bár felett követheted, annak jobb oldalán piros keretben mutatja őket, általában hamar, pár máodperc alatt lejár egy átok. Egyébként itt nem csak az átkokat hanem az összes időlejárattal rendelkező negatív hatást nyomon követhetitek.

A feljegyzés 2.6.0 alatt készült.

Hozzászólás a feljegyzéshez

A password will be emailed to you.