Riftek

Ebben a feljegyzésben a Nephalem Obeliskről és a rift típusairól olvashatsz.

A Nephalem Obelisket minden városban megtalálhatjuk Adventure Mode-ban. Az Obeliszk mellet megtalálhatjuk Oreket aki a egy ősi Nephalem szellem, ő a gondnoka a kőnek. Túl sokat sajnos nem mond el magáról.

Feladata leginkább abban merül ki, hogy sok szerencsét kíván nekünk, illetve figyelmeztet ha a Rift Őre megjelent. Miután végeztünk egy Riftel vele kell beszélnünk ekkor elindítja a rift bezárását, illetve tapasztalati pont és arany jutalomban részesülünk.
A kőt réges-régen Nephalemek használták erejük megmérettetésére, illetve gyakorlásra.

Nephalem Riftek

Ezen típusú rift a Menedék (Sanctuary) alternatív valóságaiba nyit kaput.
Általában 10-20 percig tart egy ilyen riftet végig vinni, de természetesen ha elég erősek vagyunk akkor akár Torment 13-mon 2 perc alatt is teljesíthető. Attól is függ, hogy teljesen végig kutatunk minden zugot Legendás és Készlet tárgyakért vagy csak az Őr megöléséig tartózkodunk e különös vidéken.

Egyedi szörnyek nem lehetnek az ilyen riftekben, de egyes fajta goblinok lehetnek. A szörnyek akik általában elfutnak, itt ezt nem teszik inkább ellenkezőleg agresszívan támadásba lendülnek.
Egy ilyen pályának generálás szerint akár 1 vagy több szintje is lehet Maximum 10 szintig. Mindegyik szint egy külön pálya részel érkezik véletlenszerű szörnyekkel. Akár a póni pálya kinézettel Tehenek is lehetnek egy szinten vagy fordítva.

A Riftekben Pilonokkal találkozhatunk, melyek erősíthetik karakterünket külön féle hatásokkal. Részletesebben erről az oltárokban olvashatsz.

A Legendás találat esélye itt alapból 25% al emelkedik. Torment 1-től 44%-al egészen Torment XIII-ig ahol már 901%-al megemelkedett találati eséllyel indulhatunk neki a szörnyek legyilkolásának.

Ha megöltük a Rift Őrét akkor Blood Shardot, Greater Rift kulcs kőt (70-es szinttől), Készítő anyagokat (Crafting Materials), kék és sárga tárgyakat, illetve esély van hogy legendás tárgy esik.

Greater Riftek

A Greater Riftek avagy röviden Gr-ek egy speciális típúsa a Nephalem Riftnek.
Itt egy bizonyos idő alatt kell megölni bizonyos számú szörnyet és Elit packot.
Pontosan 15 percünk van ezt meg tenni, illetve az idő lejárta előtt megölni a Rift Őrét. Ahhoz hogy egy ilyen típusú riftet megtudjunk nyitni előbb egy hagyományosat kell teljesítenünk legalább 70-es szintet ugyan is akkor dob az Őr 1-2 nagyon szerencsés esetben 3 kulcs kőt.

A Gr-eket Hard szinttől számoljuk az a GR 1 így a Gr 60 Torment 13-nak felel meg erősségben. 5 Gr szintenként +1 nehézségi szintet ugrik a játék (pl t13-ról t14-re).
A kulcs birtokában és ha már korábban teljesítettünk egy nagy szintű Gr-t akkor lehetőségünk van máskor is ugyan olyan szintű Gr-t vagy annál alacsonyabbat indítani.
Ha sikeresen teljesítettünk egyedül egy Gr szintet akkor szintenként +10 Blood Shard kapacitással bővül tároló helyünk az alapértelmezett mennyiség 500. Bővebben a Blood Shardokról itt olvashatsz.

De nem csak ennyi különbség van egy sima Rift és egy Gr között, most jöjjenek a legfontosabb különbségek.

  • Többjátékos módban ha mind a 4-en szeretnénk lemenni akkor mindenkinek kell hogy legyen kulcs köve.
  • Mi előtt elindul a Rift az összes buff, hatás, képesség újratöltődési idő megszűnik.
  • Mikor elindul a rift mindenki automatikusan beteleportálódik a riftbe.
  • Bajnok és Ritka (Champions, Rare) szörnyek halálukkor egy lila gömböt dobnak amit ha felveszünk, hozzáadódik a haladási sávhoz, gömbönkét 1%-al hozzájárulva a teljeshez.
  • Egy Elit Pack megölése 3-4%-al járul hozzá a haladáshoz.
  • Az Őr akkor jelenik meg ha a sáv megtelt, akkor is ha az idő már lejárt.
  • Ha az Őr megérkezett minden szörny meghal.
  • Ebben a fajta riftben nem esnek tárgyak csak a legvégén  az Őrből.
  • Nem teleportálhatunk másik játékosra az Őr megöléséig.
  • Ha a rift elékeződött és nem vettél részt rajta vagy utána érkeztél akkor már nem mehetsz utánuk.

Továbbá ha sikeresen teljesítettük a “küldetést” az idő lejárta előtt akkor a végén lehetőségünk van Legendás Drágaköveinket fejleszteni Urshi szellem hölgynél. A legendás kövek a Greater Rift végén esik ha megöltük az Őrt.

Alap esetben 3x próbálkozhatunk követ fejleszteni,de ha a rift során nem haltunk meg lehetőségünk van még egy próbálkozásra a drágakő fejlesztésnél, illetve ha a rift kezdeténél bepipáltuk hogy Empowered Rift, (a Gr szinttől függően egyre több aranyba kerül) akkor további 1 alkalommal próbálkozhatunk.

Így összesen 5 alakalommal.
Amit még érdemes tudni hogy a drágakő szintjéhez képest +13-5el kell emelni a Gr-t ha azt szeretnénk, hogy mindig 100% esélyünk legyen a drágakő feljebb fejlesztésére.

A legendás drágakövekről egy következő feljegyzésben olvashattok, melyet hamarosan publikálunk.

Challenge Riftek

Ez a típusú rift kicsit különbözik a többitől, ugyanis itt szintén úgy mond egy Greater Riftben vehetünk részt, de itt nem a saját karakterünkkel és felszerelésünkkel kell hogy menjünk hanem valaki máséval. Ez a rift nem az Obeliskből hanem a Fő menü játék mód választójából érhető el. Minden héten régiók szerint egy darab bizonyos típusú karakter osztály buildjének kipróbálásra van alkalmunk. A buildeket egy algoritmus válogatja ki a héten a játékosok által kipróbált új buildekből.

Itt nem 15 perc áll rendelkezésünkre, mint egy normál Gr során hanem az eredeti játékos rész idejét kell megdöntenünk. Ha ez sikerül és leadtuk a küldetést, akkor az üzenetben kapunk egy ládát, melyet felvehetünk Normál, Szezonális, Hardcore vagy Hardcore Szezonális karakterrel, miután kibontottuk, készítő anyagokat kapunk. Nem csak normál, de a bountiekból kapható nyersanyagokat is megkapjuk.
Ezen felül kék és sárga tárgyakat is kapunk.

Ne feledjük 7 naponta csak 1 ilyen ládát tudunk megszerezni.

A feljegyzés 2.6.0 alatt készült.

Hozzászólás a feljegyzéshez

A password will be emailed to you.